Významný americko-kanadský firemní poradce, organizátor manažerských vzdělávacích akcí a autor řady úspěšných bestsellerů Barry Siskind zformuloval ve své nové knize přeložené do deseti světových jazyků a nazvané "Čmeláci přece nemohou létat. Sedm strategií správného rozhodování a řešení problémů" sedm jednoduchých, na sebe navazujících strategií, které učí, jak v praktickém životě uplatňovat zdravý rozum:

Strategie 1.: Pochybujte

Pomůže vám vidět více, než jste zvyklí, a nalézat díky tomu nová řešení každodenních problémů.

Strategie 2.: Rozšiřte své zorné pole

Naučí vás překročit horizont běžného vnímání a objevovat nové příležitosti.

Strategie 3.: Poznejte sami sebe

Pomůže vám vyvážit čtyři síly, které jsou zdrojem životního elánu a aktivity - hodnoty, intelekt, emoce a zkušenosti.

Strategie 4.: Informace přetavte v poznání

Věnuje se základním principům, které řídí myšlení a chování lidí.

Strategie 5.: Hledejte neobvyklá řešení

Říká, že instinktivní a na první pohled zřejmá řešení nejsou vždy nejlepší.

Strategie 6.: Udržujte kurs

Umožňuje rozhodnout se, kdy je lepší vrátit se zpět a kdy naopak postupovat kupředu. Je to spolehlivý návod, jak se vrátit na cestu směřující k cíli, z níž jste z nějakého důvodu odbočili.

Strategie 7.: Nebojte se přepřahat uprostřed brodu Umožní vám to poznat, že jste se vydali špatným směrem a že nastal čas začít znovu.

Osvojíte-li si dobře každou z těchto sedmi strategií, vytvoříte si systém, jenž vám pomůže lépe se orientovat v každodenním životě, lépe se rozhodovat, snadněji předvídat běh událostí a "nepropást" ty pravé životní či profesní příležitosti. Budete také umět používat zdravý rozum v každé situaci - a létat stejně jako čmeláci.

Sedm strategií zdravého rozumu samozřejmě není (jednotlivě ani jako celek) univerzální návod na úspěch. Koneckonců, co je dobré pro jednoho člověka, může se v případě někoho jiného ukázat jako zcela nefunkční. Interpretace praktické realizace jednotlivých strategií se tedy mohou případ od případu lišit, strategie samy se ale nemění.


Cena jednoho výtisku knihy je 210 Kč včetně DPH. Knihu si můžete písemně objednat na adrese Economia, a. s., VTÚ, Dobrovského 25, 170 55 Praha 7, e-mail: dagmar.suchmova@economia.cz nebo na internetové adrese http://Knihy.iHNed.cz, kde vám zařídí její zaslání na dobírku přímo z nakladatelství Management Press. Informace na tel. čísle 234462232. Členové HN klubu, kteří u knih uvedou na objednávce zákaznické číslo obdrží dvacetiprocentní slevu.
Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-16642800-zdravy-rozum-v-akci