Potřebujete-li předávat informace v obrazové podobě pouze jedním směrem, rovněž kvůli tomu nemusíte své zaměstnance nebo partnery svolávat. Můžete nahrát své sdělení a umístit ho na svém intranetu či extranetu. Je to prakticky obdoba videokonferování. Odborně se tomu říká streaming videa (pojem proudování, který se nabízí jako ekvivalent, se nepoužívá) a je to vlastně obdoba televize. Oproti ní je však možné určovat pořadí a čas jednotlivých programů na straně přijímajícího.

Kvalita a kvantita informací, které budete sdělovat divákům, záleží zcela na vašem uvážení. Můžete vystavit školicí materiály, které se týkají změn ve formulářích informačního systému, nebo umístit záběry z teambuildingového kurzu. V tomto případě jde o doplněk či spíše novou dimenzi vnitrofiremní komunikace. Nebo můžete pomocí videa prezentovat zákazníkům a partnerům svou nabídku produktů nebo služeb.

Možnost přehrát si video kdykoliv vede k tomu, že si ho příjemci prohlédnou v době, kdy jsou k jeho vnímání kladně naladěni, což zvyšuje šanci na kladné přijetí informací. Pochopitelně máte k dispozici všechny obvyklé nástroje. Můžete materiál vystavit pouze na omezenou dobu, omezit jeho dostupnost pouze pro určitou skupinu diváků nebo sledovat, kdo jej již zhlédl.

V případě streamingu videa musíte počítat s jednorázovým nákladem několika stovek tisíc na streamingový server (nebo můžete využít služby některého provozovatele této technologie) a s náklady na snímání konkrétního materiálu. Ceny za nasnímání a střih jedné akce se pohybují od zhruba cca 15 000 korun podle počtu kamer, délky natáčení, osvětlení a dalších podmínek.

Ze života

V poradenské firmě PricewaterhouseCoopers (PwC) patří videokonferování k poměrně běžným činnostem. Pro tyto příležitosti mají v jednací místnosti stabilně namontované videokonferenční zařízení na bázi ISDN.

Nedávno ho například využili při rozšiřování zaměstnaneckého kádru, kdy se rozhodovalo o přijetí jednoho ze dvou adeptů z Japonska. Pouze cestovní náklady na jednu letenku by podle PwC dosáhly zhruba 70 000 Kč, zatímco náklady na videokonferenční hovor Praha-Japonsko v délce dvou hodin nepřesáhly 3200 Kč.

Společnost eTel, která také nabízí pořádání videokonferencí, odhaduje úsporu financí při pořádání konference oproti fyzickému setkání zaměstnanců poboček z Prahy, Budapešti, Vídně, Varšavy a Bratislavy na jednoho účastníka více než poloviční.
Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-12857230-coz-takhle-dat-si-streaming