Mýty a skutečnost (4) 4 minuty čtení Často slýcháme, že vysoké funkce s větší příležitostí k podvádění a korupci by měli zastávat majetní lidé. Tento názor vychází z předpokladu, že...
Mýty a skutečnost (3) 9 minut čtení Podle Jacka Welche, bývalého šéfa GE, svědčí o zdraví podniku tři ukazatele: spokojenost zaměstnanců, spokojenost zákazníků a cash flow.
Mýty a skutečnost (2) 3 minuty čtení Benefity bylo slovo, se kterým si mnozí překladatelé v době zhruba před 20 lety příliš nevěděli rady. Prémie? Příplatky? Přídavky? Takže dnes...
Mýty a skutečnost (1) 8 minut čtení V jednom ze svých článků uvádím, že nové manažerské metody a dovednosti, jak efektivně řídit firmu a zvyšovat její výkonnost, doporučované...
Věčný růst firmy z hlediska ekonomické krize 7 minut čtení Za hlavní kritérium úspěšností podnikání je stále považována tvorba a maximalizace zisku firmy. A k tomu je často doplňováno, že cesta k cíli,...
Některé ze zákonů marketingu 9 minut čtení Ve vztahu k zákazníkům je při podnikání zapotřebí znát tři základní věci: jejich potřeby, profil konkurentů a celkovou situaci na trhu, včetně...
Profil manažera: rozum a cit 10 minut čtení Úspěšnost jakéhokoliv podnikání závisí z velké míry na kvalitě zaměstnanců, včetně manažerů. Především ti tvoří konkurenční výhodu: jejich...
Vlastní manažerské řízení 8 minut čtení Je toho dost, co ovlivňuje úspěch firmy a tím i úspěch jejího manažera. Nesmírně důležitá je ovšem každodenní činnost šéfa. A právě o ní je...
Manažeři a čas 7 minut čtení Mnohé znalosti žádoucí k vykonávání manažerské funkce se nedají naučit ani na Harvardu, ani v Oxfordu. Některé se sice dají vyčíst z literatury,...
Organizace firmy a Parkinsonovy zákony 9 minut čtení Plánované počty pracovníků (hlavně v úřadech) často vycházejí z působnosti prvního zákona profesora Parkinsona: "Práce přibývá úměrně s tím,...
Úskalí stanovení "správné" ceny 7 minut čtení Při tvorbě cen, zejména podle situace na trhu, se dle mnoha autorů řeší dilema, zda dosahovat vyšších tržeb nižší cenou a větším objemem prodeje...
Odměňování a výkon 9 minut čtení Hodnotících žebříčků je řada, a to nejen v závislosti na povaze činnosti organizace, jejích jednotlivých útvarů a profesí, ale i na subjektivním...
Jak přijmout pracovníka a nespálit se 10 minut čtení Na trhu práce je sice dost lidí, ale zaměstnavatelé si stěžují, že nemohou najít ty pravé. A navíc, při výběru a přijímání nových pracovníků se...
Reorganizace a zeštíhlování z pohledu praktika 6 minut čtení Když podnik či divize směřují do krize, nebo v ní již vězí, má význam jen radikální reorganizace vycházející z analýzy současného stavu a cílů,...
Poradenství - zkušenosti, názory 6 minut čtení I negativní zkušenosti mohou být poučné a lze jen doufat, že nejsou příliš časté.