Datavize logo
1 minuta čtení
Jedinou zemí evropské sedmadvacítky brázdí starší vozy než v Česku, a to v Řecku. Průměrný věk tuzemských osobních aut dle registru vozidel...
1 minuta čtení
Nastupující vláda chce změnit financování České televize a Českého rozhlasu. Přitom právě z televize Češi nejvíce čerpají informace o aktuálním...
1 minuta čtení
Za stejnou práci náleží stejná odměna a každý má právo vědět, kolik berou kolegové na obdobné pozici. Od poloviny roku 2027 budou mít firmy nad...
1 minuta čtení
Seniorů ve věku nad 65 let bude v Česku výrazně přibývat. Zatímco nyní tvoří 21 procent populace, v polovině století to bude už 28 procent. To...
1 minuta čtení
Ceny bytů v okolí stanic pražského metra se v samotném centru metropole vyšplhaly na čtvrt milionu za metr čtvereční. I ve všech okrajových...
#datavize

Velký návrat AB

1 minuta čtení
Tolik hlasů jako hnutí ANO Andreje Babiše při letošních volbách – 1,94 milionu – nikdo před ním v historii samostatného Česka...
1 minuta čtení
V Praze se v nedávné době dokončilo či aktuálně staví 14,5 tisíce bytů pro zhruba 32 tisíc obyvatel, vyplývá z aktuální analýzy Institutu...
Tým #datavize

Tým datové a vizuální žurnalistiky tvoří Aleš Vojíř, Michal Janko a Anna Viktorinová.

Pro tituly vydavatelství Economia, tedy Hospodářské noviny, týdeník Ekonom a online deník Aktuálně.cz, připravuje články a další materiály vystavěné na důvěryhodných datech. Co to konkrétně znamená?

Na základě hodnověrných dat,
  • které vyhledává, analyzuje a správně interpretuje,
  • vypráví příběhy o světě, ve kterém žijeme,
  • pomáhá k jeho porozumění.

A to vizuálně přitažlivou, názornou a maximálně srozumitelnou formou.