Oddělení drogerie tvoří spolu se sektorem ovoce a zeleniny zřejmě nejbarevnější části supermarketu. Zatímco produktům určeným pro pány dominuje modrá, zelená, stříbrná a černá barva, dámská sekce hraje odstíny fialové, žluté a červené. V regálech jsou vyskládané šampony, laky na vlasy, krémy, deodoranty a holicí a depilační potřeby, mezi nimiž visí růžová žiletka.
Právě tento produkt se stal symbolem pro takzvanou růžovou daň − ekonomický fenomén, který byl poprvé pojmenován před více než třiceti lety, označuje primárně rozdíly v cenách spotřebního zboží pro muže a ženy a upozorňuje na genderovou diskriminaci. Název odkazuje na to, že většina dámských produktů je dražší než jejich pánské ekvivalenty a vyrábí se v růžové barvě. V některých státech se řeší více, v jiných méně.
Co se týče Evropské unie, stáčí se v posledních letech pozornost směrem k "tamponové dani" − výši DPH u dámských hygienických potřeb. Ta by se letos měla i v Česku zásadně změnit.
Češky už brzy zaplatí méně
Článek již není odemčený!
Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.
Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 59 Kč.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později