Oddělení drogerie tvoří spolu se sektorem ovoce a zeleniny zřejmě nejbarevnější části supermarketu. Zatímco produktům určeným pro pány dominuje modrá, zelená, stříbrná a černá barva, dámská sekce hraje odstíny fialové, žluté a červené. V regálech jsou vyskládané šampony, laky na vlasy, krémy, deodoranty a holicí a depilační potřeby, mezi nimiž visí růžová žiletka.

Právě tento produkt se stal symbolem pro takzvanou růžovou daň − ekonomický fenomén, který byl poprvé pojmenován před více než třiceti lety, označuje primárně rozdíly v cenách spotřebního zboží pro muže a ženy a upozorňuje na genderovou diskriminaci. Název odkazuje na to, že většina dámských produktů je dražší než jejich pánské ekvivalenty a vyrábí se v růžové barvě. V některých státech se řeší více, v jiných méně.

Co se týče Evropské unie, stáčí se v posledních letech pozornost směrem k "tamponové dani" − výši DPH u dámských hygienických potřeb. Ta by se letos měla i v Česku zásadně změnit.

Češky už brzy zaplatí méně

Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.