Oddělení drogerie tvoří spolu se sektorem ovoce a zeleniny zřejmě nejbarevnější části supermarketu. Zatímco produktům určeným pro pány dominuje modrá, zelená, stříbrná a černá barva, dámská sekce hraje odstíny fialové, žluté a červené. V regálech jsou vyskládané šampony, laky na vlasy, krémy, deodoranty a holicí a depilační potřeby, mezi nimiž visí růžová žiletka.
Právě tento produkt se stal symbolem pro takzvanou růžovou daň − ekonomický fenomén, který byl poprvé pojmenován před více než třiceti lety, označuje primárně rozdíly v cenách spotřebního zboží pro muže a ženy a upozorňuje na genderovou diskriminaci. Název odkazuje na to, že většina dámských produktů je dražší než jejich pánské ekvivalenty a vyrábí se v růžové barvě. V některých státech se řeší více, v jiných méně.
Co se týče Evropské unie, stáčí se v posledních letech pozornost směrem k "tamponové dani" − výši DPH u dámských hygienických potřeb. Ta by se letos měla i v Česku zásadně změnit.
Češky už brzy zaplatí méně
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později