V Norsku plánují postupně ukončit daňová zvýhodnění na elektrické vozy, v Itálii naopak zavádějí šrotovné, díky němuž stojí elektromobil jako jízdní kolo. Návrat podpory plánují i v Německu nebo Velké Británii. V Česku jsou dotace na elektrická auta ožehavé politické téma: má stát občanům nebo firmám přispívat na pořízení elektrického auta? Mají takové dotace smysl? Jak by měly správně vypadat? Zeptali jsme se ve třech analytických společnostech.
„Dostupnost je klíčem k masovému přijetí elektromobilů. Infrastruktura a šíře palety nabízených modelů je až další v pořadí,“ píše v jedné ze svých tiskových zpráv sdružení evropského autoprůmyslu ACEA. Zejména to podle ní platí v chudších evropských zemích, kde se HDP na hlavu pohybuje okolo 26 tisíc eur (v Česku je hrubý domácí produkt na osobu 34 200 eur, průměr EU je 38 100 eur). „Bez pobídek, které sblíží cenu spalovacích a elektrických vozidel, existuje riziko, že přechod k elektromobilitě bude výsadou bohatších národů,“ doplňuje ACEA.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Přibyl
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



