Už na střední škole se Martin Bezděk dostal do kontaktu s podnikovou praxí prostřednictvím vyučujících, kteří odtud za studenty docházeli. Hned po maturitě si otevřel živnost a spolupracoval s firmami, které stavěly webové stránky nebo e‑shopy. „Postupně jsem pronikl do podnikových provozů a digitalizace jako takové. To již nešlo jen o samotný web, ale o komplexní optimalizaci těch provozů,“ říká majitel společnosti Valmia, dodávající na zakázku softwarová řešení firmám. Sídlo má ve Valašském Meziříčí, ale svůj byznys nepovažuje za regionální. Nové zákazníky získává z celé republiky.
Jak si firma třeba z jižních Čech vybere vás, a ne někoho z Českých Budějovic? Je celorepubliková konkurence těžká?
Myslím, že je naopak obrovská výhoda mít možnost dodávat kamkoliv. V IT poptávka převyšuje nabídku, takže zatím konkurenci vůbec neřešíme, soustředíme se na to, jak to děláme my, a ať to děláme co nejlíp. Nikdy jsme neměli marketing ani neděláme aktivní obchod, celou dobu od založení firmy v roce 2020 fungujeme na bázi doporučení. Začali jsme třeba tak, že malá místní pekárna potřebovala rezervační systém na pečivo a pak přišel někdo další, že by chtěl něco podobného, ale v jiném oboru.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Josef Káninský
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



