Před několika lety se automobilový svět předháněl v tom, kdo dříve ukončí výrobu spalovacích motorů. Někdo mluvil o roce 2030, jiný 2028 a někdo dokonce 2026. Zraky všech ale padly k roku 2035, na nějž Evropská komise nasadila cíl vyrábět jen auta s nulovými emisemi CO2. Jenže svět se změnil a automobilky najednou píšou evropským špičkám, že rok 2035 už není reálný.
Že to s prodejem čistě elektrických aut nebude tak horké, začaly jednotlivé automobilky naznačovat už před nějakým časem. Třeba Škoda už loni řekla, že prodlouží život malým autům Fabia, Scala a Kamiq minimálně do roku 2030 a současná Octavia by měla vydržet i po roce 2030. Čerstvě Opel teď přišel s tím, že původní cíl přestat vyrábět auta se spalovacími motory do roku 2028 je nereálný a podrží si je tak déle.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Matoušek
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



