Populární televizní fenka Lassie není jen symbolem přátelství mezi lidmi a psy. Nezastupitelnou roli má i v historii pojišťovnictví. V roce 1982 byla ve prospěch známé psí celebrity uzavřena zdravotní pojistka, první svého druhu. Spolu s ní byla ve Spojených státech spuštěna masivní kampaň propagující nový typ pojištění pro čtyřnohé společníky.
Dnes představuje pojišťování domácích mazlíčků obchodní příležitost, jelikož zájem mezi chovateli a vlastníky neustále roste. „Celosvětově jde o velmi rychle rostoucí segment, který už v některých zemích dosahuje miliardových objemů,“ konstatuje Derek Cummins, CEO společnosti PetExpert, která se ve spolupráci s ČSOB Pojišťovnou zaměřuje na tento typ pojištění. Ukazuje čísla z USA, kde se podle posledních odhadů v roce 2024 částka zaplacená za tento typ pojistky dostane ke 4,99 miliardy dolarů a v roce 2025 to bude okolo šesti miliard.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.