Populární televizní fenka Lassie není jen symbolem přátelství mezi lidmi a psy. Nezastupitelnou roli má i v historii pojišťovnictví. V roce 1982 byla ve prospěch známé psí celebrity uzavřena zdravotní pojistka, první svého druhu. Spolu s ní byla ve Spojených státech spuštěna masivní kampaň propagující nový typ pojištění pro čtyřnohé společníky.
Dnes představuje pojišťování domácích mazlíčků obchodní příležitost, jelikož zájem mezi chovateli a vlastníky neustále roste. „Celosvětově jde o velmi rychle rostoucí segment, který už v některých zemích dosahuje miliardových objemů,“ konstatuje Derek Cummins, CEO společnosti PetExpert, která se ve spolupráci s ČSOB Pojišťovnou zaměřuje na tento typ pojištění. Ukazuje čísla z USA, kde se podle posledních odhadů v roce 2024 částka zaplacená za tento typ pojistky dostane ke 4,99 miliardy dolarů a v roce 2025 to bude okolo šesti miliard.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Beránek
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



