Západní firmy mívají výrazně větší nechuť podstupovat nějaké riziko. Raději ho přenesou na pojišťovnu, aby se zbavily případných nepříjemností. V mladších ekonomikách, včetně Česka, naopak podnikatelé často zvažují, zda má pojištění smysl. A rizika pak nesou sami. Přitom pojistné často nemusí být vysoké. „Doporučujeme přenášet co nejvíce rizik na pojišťovny,“ říká spolumajitel a řídící partner pojišťovacího makléře pro firmy Renomia Pavel Nepala. Skupina spravuje pojistné v hodnotě přes 24 miliard korun. Pojišťuje ledacos: sportovní akce, výstavbu metra i jaderné elektrárny. Nepala v rozhovoru popisuje, jak se takové obchody dojednávají, jak klimatické změny mění pojištění a jaké to je řídit rodinnou firmu, která působí ve 13 evropských zemích.
Co nejzajímavějšího jste v poslední době pojišťovali?
Nedávno skončila zima a během tohoto období pojišťujeme řadu zimních sportovních akcí. Naším klientem jsou například závody Světového poháru v alpském lyžování v Kitzbühelu. Lyžaři i fanoušci považují tamní sjezd za nejslavnější a nejnáročnější závod sezony. Už několik let pojišťujeme odpovědnost, zdraví lyžařů, výdaje pro případ nekonání akce. Loni jsme zase pojišťovali hokejový šampionát v Praze.
Nejistota, zda bude v zimě sníh, rok od roku roste. Pojistitelé se pak zdráhají toto riziko s ohledem na globální oteplování pojišťovat.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později