Narušené dodavatelské řetězce, drahé energie, pomalý přechod na elektromobilitu a nově navíc cla na evropské automobily dovážené do Spojených států. České dodavatele pro automobilový průmysl stíhá od pandemie covidu rána za ranou a žijí v permanentních obavách o stávající byznys. Firmy tak hledají únikové cesty a snaží se přesměrovat alespoň část výroby do perspektivnějších oborů. Třeba do zbrojního průmyslu.
„Nervozita a nestabilita,“ shrnuje aktuální nálady v byznysu majitel společnosti Brisk Mojmír Čapka. I podle ostatních dodavatelů, které oslovil týdeník Ekonom, je v dnešní době obtížné splnit často nevyzpytatelné požadavky automobilek. Nejde jen o jejich tlak na cenu; výjimkou nejsou ani změny v objednávkách na poslední chvíli a neodebrané zboží, hromadící se ve skladech.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později