Víte, že když nakupujete na Amazonu, tak tahle firma sleduje a analyzuje nejen vaši nákupní historii, ale třeba i to, jaký čas strávíte prohlížením jednotlivých produktů? I díky tomu dokáže poměrně přesně předpovědět, co vás zajímá, a tak není divu, že generuje až 35 procent příjmů z prodeje zboží, které vám její stránky samy doporučí. Podobným způsobem funguje i Netflix, když vám nabízí filmy a seriály na základě historie sledování (a to nejen vaší, ale i lidí s podobným vkusem), a dokonce i na základě času, kdy se na vybraný obsah díváte. Spotify zase pravidelně generuje playlisty, které jsou přizpůsobeny konkrétnímu uživateli.

Související

Všechny tyto firmy již dávno pochopily, že pokud budou chtít v dnešním světě uspět, musí každého zákazníka znát stejně dobře, jako znáte svého nejlepšího přítele. Marketingovým trendem současnosti je tak hyperpersonalizace, kdy firmy i za využití umělé inteligence v reálném čase cílí reklamu ušitou přesně na míru právě vám. A to mnohdy, aniž byste to sami vůbec tušili.

V tomto čísle Ekonomu jsme se proto podívali na to, jaké marketingové techniky a fígle společnosti využívají, aby se vám dostaly pod kůži. Když je budete znát, třeba proti nim budete o něco více imunní.

Přeji pěkné čtení.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-67629530-jak-se-vam-reklamni-finty-firem-dostavaji-pod-kuzi