Ekonomie předpokládá, že základním principem jednání ekonomických subjektů je snaha maximalizovat zisk. Psychologie toto konstatování trochu opravuje. Dodává k němu totiž, že firmy i osoby, které jdou touto cestou, k těm nejziskovějším většinou nepatří.
Doložit tuto skutečnost na příkladech a vysvětlit, proč tomu je, není složité. Lidé, kteří si v historii svým podnikáním vydělali nejvíce, většinou nebyli ti, kteří o to nejvíce usilovali. Daleko spíše k nim patřili ti, jimž k bohatství pomohla touha vytvořit nový či mimořádný produkt nebo uplatnit svůj specifický talent. Osoby posedlé vidinou vydělat co největší množství peněz mohou být finančně úspěšné, většinou však ne tak jako jiní, kteří svého bohatství dosáhli na základě jiného záměru.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později