Plán vedení města Prahy zvýšit cenu parkovného pro své občany ze současných 1200 korun i několikanásobně vzbudil velký ohlas i odpor. „Otázkou zůstává, zda by město mělo dotovat své rezidenty, konkrétně ty, kteří chtějí parkovat svá auta na ulicích,“ říká Patrik Piščák, ředitel specializované technologické společnosti EasyPark Group pro Česko a Slovensko. Nadnárodní skupina, jíž je součástí, byla založena ve Skandinávii v roce 2001. Postupně se stala globální a má parkovací byznys v Severní Americe, Velké Británii, Evropě i Austrálii.
Co bude znamenat konec parkování elektromobilů v Praze zdarma od poloviny roku 2025? Už máte nějaké informace, kolik by mohli majitelé v Praze platit?
Tuto problematiku s námi magistrát neřešil. Vlastní odhady jsme si nedělali, mimo jiné i proto, že v Praze a v celém Česku je registrováno poměrně málo elektromobilů – přibližně 30 tisíc vozů. To je v zásadě zanedbatelné množství. Proto by odložení placeného parkování elektromobilů bývalo mohlo být rozumným krokem.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později