Úspěšný přechod na další generaci zvládne jen zhruba třetina rodinných firem. Uspějí společnosti, které se na generační přechod dobře připraví. O rodinném podnikání je potřeba s dětmi začít mluvit velmi brzo. „Pokud si potomek do pěti let nevybuduje pozitivní vztah k rodičům a k okolnímu světu, ale i k podnikání, ve vyšším věku se to obtížně mění,“ podotýká Jiří Hnilica, vedoucí Centra pro rodinné firmy a děkan Podnikohospodářské fakulty VŠE.
Lze předpokládat, že nastupující generace bude chtít už jen s ohledem na věk a zkušenosti řídit rodinnou firmu jinak než generace zakladatelů. Ti zase asi často nechápou, proč měnit věci, které dosud dobře fungovaly. Pomáháte jim najít kompromis?
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později