Filip několik let dělal v public relations. Teď se na zimu chystá do Norska, kde chce pracovat za barem. Jako barman totiž začínal při vysokoškolských studiích. Je jedním ze statisíců lidí, kteří jsou na trhu práce relativně krátce a změna způsobu obživy je pro ně mentálně snadná.

Podle průzkumu společnosti Randstad za poslední rok změnilo zaměstnání 23 procent příslušníků generace Z neboli zoomerů, tedy lidí narozených od poloviny 90. let minulého století do roku 2010. Byli tak formováni digitálními technologiemi. Podle studie společnosti McKinsey dostalo 98 procent z nich svůj první telefon v průměru v deseti letech věku a 55 procent stráví pět a více hodin denně aktivitami s mobilem. „Ve zjednodušeném pohledu lze říci, že mají vše na dosah pár kliknutí. To ale znamená, že na pár kliknutí mohou své volby také změnit,“ říká Jan Císař, zakladatel agentury Strateggo a spoluzakladatel platformy GenSight, která vznikla ve spolupráci s VŠE a specializuje se právě na poradenství k náboru lidí z této generace.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.