Pokud byste měli z historie Fiatu vypíchnout jen jedno malé auto, byl by to asi typ 500. Přitom pověst specialisty na malá auta italské automobilce vysloužila o něco starší řada 600, v italštině seicento. Jen v Turíně jich vzniklo 2,7 milionu kusů, na další sedmimístné číslo vydají licence, produkované až do roku 1985 od Jugoslávie po Argentinu. Na konci 90. let oprášil Fiat jméno Seicento poprvé, městský hatchback produkovaný v Polsku ale tak úspěšný nebyl.
Teď se číslovka 600 v nabídce objevuje znovu a nese ji malé elektrické nebo mildhybridní SUV. Něco má společného s oběma předchůdci. S tím z roku 1955 velikost, protože zastává roli většího sourozence pětistovky, s tím z konce 90. let zase místo výroby v polských Tychách.
Asi nepřekvapí, že se jedná o slepenec techniky, která je dostupná napříč koncernem Stellantis. Platformu tak novodobá šestistovka sdílí třeba s Jeepem Avenger, Peugeot 2008 nebo čerstvě také Alfou Romeo Junior.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později