V devadesátých letech minulého století měla japonská Honda mimořádný cit pro nové trendy, její „Comfortable Runabout Vehicle“, ve zkratce CR‑V, se stal na dlouhá léta nejprodávanějším SUV na světě. Mimořádný úspěch přitom slavil zejména ve Spojených státech. Bylo tedy logické, že se automobilka i v následujících generacích snažila vyhovět především tamnímu vkusu.
Motoristé v USA, ale také v Číně, kde se teď Honda vyrábí, patrně zatoužili po výrazně větším autě. Mezigenerační skok, kterého jsme u nové generace CR‑V svědky, však z rodinné Hondy dělá o něco méně univerzální vozidlo, než bylo dosud. Do délky narostlo téměř o jedenáct centimetrů a v evropských velkoměstech mu je s délkou 4706 milimetrů už trochu těsno.
V Evropě se prodává pouze v hybridní verzi, nově je však k mání i ve variantě s nabíjením do zásuvky, která zvládá i čistě elektrický provoz.
Hybrid v testovaném exempláři však dobíjí trakční baterii výhradně samotnou jízdou. Pokud nabíjení nepokryje brzdná energie při sešupu z táhlého kopce, baterka si ji vezme z generátoru třeba během klidné jízdy po dálnici. Prioritou přitom je, aby měl elektromotor po ruce vždy dostatek energie pro svou práci. Při jízdě totiž hraje významnější roli, než bývá u hybridních aut zvykem.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později