1. Salátový byznys v USA tlačí na McDonald’s
Rok 2024 má být v USA ve znamení ostrého konkurenčního boje na poli populárních salátových fastfoodů. O pozici jedničky se střetnou kometa tohoto trhu Sweetgreen s oživeným tradičním hráčem Salad And Go.
Ten hodlá v tomto roce expandovat. Funguje už od roku 2013 a nyní bude rozšiřovat počet 130 franšíz, v nichž zatím budoval strategii postavenou na prodeji bez restauračního prostoru. Buď dodává online, nebo řidičům formou drive through.
U zákazníků boduje hlavně cenou. Jeden z jeho salátů ve variantách s kuřecím masem nebo tofu stojí méně než sedm dolarů, zatímco srovnatelné menu od Sweetgreen vyjde asi na 12 dolarů.
Mladší konkurent ovšem mohutně sílí. Za dva roky se počet jeho poboček dostal ke dvěma stovkám a generální ředitel Jonathan Neman řekl, že Sweetgreen se stane „McDonaldem své generace“. Jmenované firmy i další jako Just Salad nebo Salata těží z toho, že McDonald’s za covidu stáhl saláty z nabídky a musí počítat s novou konkurencí.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později