Od začátku nového roku se znovu, a dokonce už nepřetržitě několik týdnů potvrzuje, že Suezský průplav je klíčovým místem pro světový obchod, zejména pro jeho evropskou část. Útoky jemenských ozbrojených jednotek na kontejnerová plavidla v Rudém moři přiměly velké rejdařské firmy opustit běžnou trasu směrem do Středozemního moře a dál k velkým evropským přístavům. Místo toho začaly posílat své lodě historickou cestou a zboží i suroviny tak objíždějí africký kontinent kolem mysu Dobré naděje. Spotřebuje se tím víc paliva, což jde proti zelenému snažení vyspělých ekonomik světa. Řešení situace je přes veškeré snahy zatím v nedohlednu.
Jelikož námořní cesta z Asie do Evropy najednou trvá až o dva týdny déle a ceny za přepravu stoupají raketově, roste zájem o alternativní způsoby přepravy. Především výrobní firmy životně závislé na dodávkách z Číny neváhají v řadě případů zaplatit mnohem vyšší cenu za dodání svých dílů letadly. Logistické firmy na poptávku reagují a snaží se nabízet řešení s větším podílem letecké přepravy. Například DB Schenker s tím začal už před koncem roku, protože zájem o spolehlivější a rychlejší, ač dražší přepravu letadly nevznikl jen v souvislosti se současnými událostmi v Rudém moři.
Prosinec znamenal především vrcholnou sezonu pro zásilky z internetových obchodů. Balíkové firmy se připravovaly celý rok, posilovaly logistiku, budovaly překladiště a zejména zmnožovaly výdejní místa i samoobslužné výdejní boxy. Balíkovými automaty se chlubí GLS, DPD i další firmy, z nichž některé je sdílejí, což je pozitivní fakt pro příjemce a firmy tak plní své ekologické programy.
Životní prostředí šetří i vratné přepravní obaly pro vícenásobné použití. Specifickým příkladem je nerezový sud KEG pro přepravu nápojů. Vydrží opravdu dlouho – v pivovaru Radegast obíhají některé už třicet let.
Cargo‑partner se stal součástí Nippon Express

Převzetí společnosti Cargo‑partner holdingem Nippon Express je dokončeno. Japonský logistický obr v lednu oznámil akvizici rakouské firmy a jejích dceřiných společností. Nově získané podniky se tak mohou stát dceřinými společnostmi Nippon Express Holdings. Cargo‑partner se sídlem v Rakousku má silnou logistickou obchodní základnu ve střední a východní Evropě. Jedná se o renomovanou skupinu firem zaměřených především na leteckou a námořní přepravu v Evropě, Asii a Severní Americe, která nabízí také železniční a kamionovou dopravu i smluvní logistické služby. Záměrem rozdělení společnosti Cargo‑partner na samostatné dceřiné společnosti je doplnit logistickou infrastrukturu skupiny Nippon Express ve zmíněných částech Evropy, kde se v budoucnu očekává její významný růst. Nippon Express a Cargo‑partner se kvůli odlišné zákaznické základně soustředí na vytvářeních synergií a vzájemné doplňování svých služeb. Slavnostní dokončení akvizice se uskutečnilo ve vídeňském Hofburgu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



