Kdybych vlastnil cestovní kancelář, zaměřil bych většinu marketingu na ženskou polovinu populace. Jak se ukazuje z rozličných statistik, ženy nejenže cestují daleko raději a víc než muži, ale také jsou tím, kdo rozhoduje, kam a kdy se vůbec pojede. Ze statistik o americkém cestovním průmyslu například vyplývá, že průměrný americký cestovatel je… 47letá žena. A ať už ženy cestují se svými partnery, rodinami, přáteli, sólo nebo ve skupinách, 80 procent všech cestovních rozhodnutí činí právě ony.
Převaha žen v cestování je možná překvapivá, rozhodně ale drtivá. Ve Spojených státech dominují ženy, pokud jde o cestování ve volném čase, v poměru 63 ku 37 procentům oproti mužům. V celosvětovém měřítku je poměr podobný: 64 procent celosvětových cestovatelů tvoří ženy. S přibývajícím věkem se přitom rozdíl zvětšuje. Jak třeba ukazují statistiky americké společnosti Road Scholar, která nabízí poznávací zájezdy, bezmála 70 procent ze stovky tisíc jejích pravidelných klientů starších 50 let tvoří ženy. Přičemž jejich podíl v posledních deseti letech nepřetržitě stoupá.
Stále více žen se také vydává na cesty sólo. Z průzkumu společnosti Booking.com, kterého se zúčastnilo 27 tisíc cestovatelů ve 33 zemích, vyplývá, že zájem o samostatné cestování letos výrazně vzroste. A že na sólo výpravu se plánuje vydat 54 procent oslovených žen.
Což mi připomíná, že bych se měl doma zeptat, kam že se to letos v létě vlastně plánujeme vydat na dovolenou. A jestli vůbec jedu taky.
Přeji pěkné čtení.