V technickém průkazu je zapsán jako nákladní automobil, ale zasloužil by si ještě další přívlastky – rodinný, stylový nebo návykový. Protože týden za volantem zámořského pick‑upu nutně vede člověka k úvahám, o co všechno ho auta běžného formátu připravují.
Aby bylo jasno, vypravit se s Rangerem do velkého města není žádná legrace. I taková Evropská ulice v Praze, hlavní dopravní tepna z centra města k ruzyňskému letišti, je mu trochu těsná. Cyklopruhy zužují prostor pro auta, což při šířce karoserie, i se zrcátky lehce přesahující 220 centimetrů, neustále přináší prověrky řidičského umění.
S výjimkou ježdění po evropských městech je však jakékoliv jiné využití Rangeru dobrým nápadem. Od roku 1982, kdy Ford uvedl na trh první generaci, je ve své univerzálnosti těžko překonatelný. Může se osvědčit v rodinných službách nebo jako auto pro dobrodružné expedice. S nosností přesahující jednu tunu uveze na korbě europaletu i se stavebním materiálem a na kouli zapřáhne přívěs s menší jachtou. To vše je podpořeno pohonem všech kol s elektronickým rozdělením točivého momentu a mechanickou uzávěrou diferenciálu zadní nápravy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později