Nabíráme stejně mužů jako žen, jak ale postupně tito lidé ve firmě „stárnou“ a postupují na kariérním žebříčku, je vidět, že v seniornějším vedení firmy převažují muži, říká Olga Řehořková, partnerka PwC v České republice. Když ve společnosti zjišťovali, čím to je, přišli na několik důvodů. Ženy mají například méně sebevědomí i času než muži a také nedokážou tak dobře vytvářet a využívat sítě kontaktů.
V PwC mimo jiné zastřešujete problematiku diversity & inclusion, co si pod tím vlastně představit?
Respekt k různým lidem, z různých prostředí, s různým stylem práce. Pro všechny tyto lidi musíme vytvářet takové prostředí, aby se nám tu dobře společně pracovalo a ve finále jsme byli jako firma úspěšnější.
Jak se toto motto konkrétně propisuje do toho, co děláte?
Úplně na začátek jsme si definovali oblasti, ve kterých jsme silní a kde naopak cítíme rezervy. Mezi ty první patří souhra více než dvacítky národností a kooperace lidí s různým backgroundem, tam cítíme, že to funguje. Pro letošek jsme si proto záměrně stanovili čtyři priority tak, aby to byly oblasti, ve kterých se necítíme příliš silní a dobří. Jedná se o genderovou rovnost, zaměstnávání lidí se zdravotním handicapem, dále potom téma LGBTQ+ a konečně větší podpora rodičů.
V čem se necítíte tak dobří, pokud jde o genderovou rovnost?
Když se podíváte na celé PwC, tak z hlediska genderu jsme zhruba vyvážení. Nabíráme stejně mužů jako žen, jak ale postupně tito lidé ve firmě „stárnou“ a postupují na kariérním žebříčku, je vidět, že v seniornějším vedení firmy převažují muži. Naší prioritou je to změnit ve prospěch žen.
Díváme se, zda talentované ženy nepřehlížíme. Přišli jsme na to, že je často nevidíme, protože si o to samy neřeknou.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později