Nabíráme stejně mužů jako žen, jak ale postupně tito lidé ve firmě „stárnou“ a postupují na kariérním žebříčku, je vidět, že v seniornějším vedení firmy převažují muži, říká Olga Řehořková, partnerka PwC v České republice. Když ve společnosti zjišťovali, čím to je, přišli na několik důvodů. Ženy mají například méně sebevědomí i času než muži a také nedokážou tak dobře vytvářet a využívat sítě kontaktů.

V PwC mimo jiné zastřešujete problematiku diversity & inclusion, co si pod tím vlastně představit?

Respekt k různým lidem, z různých prostředí, s různým stylem práce. Pro všechny tyto lidi musíme vytvářet takové prostředí, aby se nám tu dobře společně pracovalo a ve finále jsme byli jako firma úspěšnější.

Jak se toto motto konkrétně propisuje do toho, co děláte?

Úplně na začátek jsme si definovali oblasti, ve kterých jsme silní a kde naopak cítíme rezervy. Mezi ty první patří souhra více než dvacítky národností a kooperace lidí s různým backgroundem, tam cítíme, že to funguje. Pro letošek jsme si proto záměrně stanovili čtyři priority tak, aby to byly oblasti, ve kterých se necítíme příliš silní a dobří. Jedná se o genderovou rovnost, zaměstnávání lidí se zdravotním handicapem, dále potom téma LGBTQ+ a konečně větší podpora rodičů.

V čem se necítíte tak dobří, pokud jde o genderovou rovnost?

Když se podíváte na celé PwC, tak z hlediska genderu jsme zhruba vyvážení. Nabíráme stejně mužů jako žen, jak ale postupně tito lidé ve firmě „stárnou“ a postupují na kariérním žebříčku, je vidět, že v seniornějším vedení firmy převažují muži. Naší prioritou je to změnit ve prospěch žen.

Díváme se, zda talentované ženy nepřehlížíme. Přišli jsme na to, že je často nevidíme, protože si o to samy neřeknou.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.