Kdo by to byl řekl, Audi TT je letos pětadvacet. Tehdy, v roce 1998, se ingolstadtské značce podařilo chytře podchytit trend zájmu o kapesní kupé a roadstery. Z „tétéčka“ se záhy stal status symbol, škarohlídi o něm často říkávali, že je to auto pro „kadeřnice, privilegované sekretářky nebo dcerky bohatých otců“. Dvoumístné kulaťoučké Audi tak pouze potvrdilo, že úspěch s sebou přináší také závist. Prodeje byly skvělé, v Evropě i USA.
A tak samozřejmě následovala druhá a v roce 2014 ještě třetí generace. Audi sice postupně trochu zhranatělo, snad proto, aby nepůsobilo tak jemnocitně, ale zůstalo věrné původní koncepci. Malé obratné auto nabídlo sportovní zážitky, přitom se s ním, samozřejmě při akceptaci jistých limitů, dalo jezdit téměř denně.
Ne všechny příběhy jsou ale nekonečné, a tak se TT, jak jsme ho znali, loučí. Nové bude elektrické. Jak přesně bude vypadat, Audi zatím neprozradilo.
Nedoceněná radost
Na sklonku jeho existence zůstaly obě verze – uzavřená i otevřená s plátěnou střechou, přičemž vrcholem je model RS. Testované TTS je jakousi střední cestou. Pod kapotou má přeplňovaný benzinový dvoulitr se slušným 240členným stádem koní. Ty se skrz sedmistupňový automat s dvojicí spojek dostávají na všechna čtyři kola.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Eva Srpová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



