Kdo by to byl řekl, Audi TT je letos pětadvacet. Tehdy, v roce 1998, se ingolstadtské značce podařilo chytře podchytit trend zájmu o kapesní kupé a roadstery. Z „tétéčka“ se záhy stal status symbol, škarohlídi o něm často říkávali, že je to auto pro „kadeřnice, privilegované sekretářky nebo dcerky bohatých otců“. Dvoumístné kulaťoučké Audi tak pouze potvrdilo, že úspěch s sebou přináší také závist. Prodeje byly skvělé, v Evropě i USA.
A tak samozřejmě následovala druhá a v roce 2014 ještě třetí generace. Audi sice postupně trochu zhranatělo, snad proto, aby nepůsobilo tak jemnocitně, ale zůstalo věrné původní koncepci. Malé obratné auto nabídlo sportovní zážitky, přitom se s ním, samozřejmě při akceptaci jistých limitů, dalo jezdit téměř denně.
Ne všechny příběhy jsou ale nekonečné, a tak se TT, jak jsme ho znali, loučí. Nové bude elektrické. Jak přesně bude vypadat, Audi zatím neprozradilo.
Nedoceněná radost
Na sklonku jeho existence zůstaly obě verze – uzavřená i otevřená s plátěnou střechou, přičemž vrcholem je model RS. Testované TTS je jakousi střední cestou. Pod kapotou má přeplňovaný benzinový dvoulitr se slušným 240členným stádem koní. Ty se skrz sedmistupňový automat s dvojicí spojek dostávají na všechna čtyři kola.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111