„Buďte jako David Bowie. Neustále se měňte, znovuobjevujte,“ řekl na letošních Colours of Ostrava Christopher Osborne, šéf pro produkty německé společnosti DeepL. DeepL je služba strojového překladu založená na umělých neuronových sítích.

Spoléhat na nedokonalý překladač je jako diskutovat v hlasitém baru. Riskujete nedorozumění. A to v tom lepším případě. Mise překladače DeepL je jiná. Na cestě za kvalitou využívá to nejlepší z AI. DeepL se podle Osborna vždy poměřoval s konkurenčním Google Translate a užívá si příznivá srovnání v médiích. V současnosti chystá novinku v oblasti real time překladů.

Osborne je bývalým produktovým ředitelem portálu Booking.com a má téměř 20 let zkušeností se start-upy a scale-upy, pracoval v oblasti SaaS, vertikálního vyhledávání, big dat. V DeepL je čtyři roky a sehrál klíčovou roli při rozšiřování firmy na více než 900 zaměstnanců.

DeepL se drží svých pěti pravidel růstu pro mezinárodní expanzi a škálování na stovky milionů uživatelů a Osborne je na Colours v Ostravě představil.

První přikázání je zdánlivě jednoduché: najděte svůj motor růstu (winning formula) a zaměřte se na jeho realizaci. Osborne zdůrazňuje, že provádění má přednost před inovacemi, a vyzývá společnosti, aby si určily svou hlavní konkurenční výhodu a usilovaly o ni. Příkladem je Disney Flywheel Effect, obchodní strategie vyvinutá a používaná společností Walt Disney Company od roku 1957.

Heslem druhého pravidla je jednoduchost: mějte vždy jen tři jednoduché priority. V době informačního přetížení může disciplína zaměřená na pár klíčových cílů znamenat rozdíl mezi rozmělněným úsilím a soustředěným úspěchem.

Třetí zásada prosazuje experimentování a optimalizaci pro rychlost učení. V rychle se vyvíjejícím technologickém prostředí je nejdůležitější schopnost rychle iterovat a získávat poznatky z každého pokusu. Tento darwinovský přístup k vývoji produktů zajišťuje, že přežijí jen ty nejsilnější funkce.

Čtvrté pravidlo je důslednost – mnoho kroků konzistentním směrem vytváří dynamiku, z níž pramení úspěch. Tento dlouhodobý pohled je v rozporu s mantrou „pohybuj se rychle a rozbíjej věci“, která dlouho dominovala v Silicon Valley.

Poslední pravidlo je o lidech – lidé rostou s výzvami. Největším aktivem společnosti je její lidský kapitál. Svěřením náročných úkolů členům týmu mohou firmy podpořit inovace a osobní růst současně.

Tato pravidla sice nejsou sama o sobě nijak převratná, ale představují destilaci moudrosti jedné z vycházejících hvězd technologického průmyslu. Vzhledem k tomu, že DeepL pokračuje v soutěži s giganty, jako je Google, v oblasti strojového překladu, nabízí jeho filozofie růstu podněty k zamyšlení.

Související