Téma udržitelnosti je ve společnosti v posledních letech čím dál populárnější. Není divu, že se jím ve stále větší míře zabývají i firmy, které se snaží jak spotřebitele, tak i investory či zaměstnance přesvědčit o tom, že jsou společensky odpovědné a jejich výrobky ekologické.
Potíž je v tom, že při komunikaci o udržitelnosti se firmy často dopouštějí chyb. Dokládá to ostatně i zpráva Evropské komise, podle níž je v Evropské unii až 40 procent tvrzení o udržitelnosti výrobků nepodložených nebo přímo zavádějících.
Rezervy v komunikaci si evidentně uvědomují i české společnosti. Jak vyplývá z aktuálního průzkumu firemní udržitelnosti v Česku Udržitelný byznys 2023, který připravila iniciativa Změna k lepšímu ve spolupráci s Omnicom Media Group, pouhých 13 procent firem se domnívá, že se jim externí komunikace rozhodně daří.
Přešlapy v komunikaci přitom mohou firmy stát nejen hodně peněz na pokutách, ale především mohou poškodit jejich reputaci. Jak se tedy chybám vyhnout a o udržitelnosti komunikovat správně a legálně?
Jak se vyhnout chybám
Jak říká advokát a partner Rowan Legal Michal Nulíček, stejně jako v jiných oblastech prezentace společnosti je hlavní zásadou pravdivost. Společnosti by si tedy rozhodně neměly vymýšlet a měly by prezentovat jen ty výsledky v oblasti udržitelnosti, kterých skutečně dosahují.
„Neměly by zkreslovat, vytrhávat věci z kontextu, aby vypadaly lépe, či prezentovat jako udržitelné aktivity, které jsou v daném odvětví standardem, či jsou dokonce povinné. To vše platí pro prezentaci samotné společnosti, ale i jejích výrobků a služeb,“ vysvětluje Nulíček.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Kain
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.




