Téma udržitelnosti je ve společnosti v posledních letech čím dál populárnější. Není divu, že se jím ve stále větší míře zabývají i firmy, které se snaží jak spotřebitele, tak i investory či zaměstnance přesvědčit o tom, že jsou společensky odpovědné a jejich výrobky ekologické.

Potíž je v tom, že při komunikaci o udržitelnosti se firmy často dopouštějí chyb. Dokládá to ostatně i zpráva Evropské komise, podle níž je v Evropské unii až 40 procent tvrzení o udržitelnosti výrobků nepodložených nebo přímo zavádějících.

Rezervy v komunikaci si evidentně uvědomují i české společnosti. Jak vyplývá z aktuálního průzkumu firemní udržitelnosti v Česku Udržitelný byznys 2023, který připravila iniciativa Změna k lepšímu ve spolupráci s Omnicom Media Group, pouhých 13 procent firem se domnívá, že se jim externí komunikace rozhodně daří.

Přešlapy v komunikaci přitom mohou firmy stát nejen hodně peněz na pokutách, ale především mohou poškodit jejich reputaci. Jak se tedy chybám vyhnout a o udržitelnosti komunikovat správně a legálně?

Jak se vyhnout chybám

Jak říká advokát a partner Rowan Legal Michal Nulíček, stejně jako v jiných oblastech prezentace společnosti je hlavní zásadou pravdivost. Společnosti by si tedy rozhodně neměly vymýšlet a měly by prezentovat jen ty výsledky v oblasti udržitelnosti, kterých skutečně dosahují.

„Neměly by zkreslovat, vytrhávat věci z kontextu, aby vypadaly lépe, či prezentovat jako udržitelné aktivity, které jsou v daném odvětví standardem, či jsou dokonce povinné. To vše platí pro prezentaci samotné společnosti, ale i jejích výrobků a služeb,“ vysvětluje Nulíček.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.