Téma udržitelnosti je ve společnosti v posledních letech čím dál populárnější. Není divu, že se jím ve stále větší míře zabývají i firmy, které se snaží jak spotřebitele, tak i investory či zaměstnance přesvědčit o tom, že jsou společensky odpovědné a jejich výrobky ekologické.
Potíž je v tom, že při komunikaci o udržitelnosti se firmy často dopouštějí chyb. Dokládá to ostatně i zpráva Evropské komise, podle níž je v Evropské unii až 40 procent tvrzení o udržitelnosti výrobků nepodložených nebo přímo zavádějících.
Rezervy v komunikaci si evidentně uvědomují i české společnosti. Jak vyplývá z aktuálního průzkumu firemní udržitelnosti v Česku Udržitelný byznys 2023, který připravila iniciativa Změna k lepšímu ve spolupráci s Omnicom Media Group, pouhých 13 procent firem se domnívá, že se jim externí komunikace rozhodně daří.
Přešlapy v komunikaci přitom mohou firmy stát nejen hodně peněz na pokutách, ale především mohou poškodit jejich reputaci. Jak se tedy chybám vyhnout a o udržitelnosti komunikovat správně a legálně?
Jak se vyhnout chybám
Jak říká advokát a partner Rowan Legal Michal Nulíček, stejně jako v jiných oblastech prezentace společnosti je hlavní zásadou pravdivost. Společnosti by si tedy rozhodně neměly vymýšlet a měly by prezentovat jen ty výsledky v oblasti udržitelnosti, kterých skutečně dosahují.
„Neměly by zkreslovat, vytrhávat věci z kontextu, aby vypadaly lépe, či prezentovat jako udržitelné aktivity, které jsou v daném odvětví standardem, či jsou dokonce povinné. To vše platí pro prezentaci samotné společnosti, ale i jejích výrobků a služeb,“ vysvětluje Nulíček.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později