Jak se videoherní byznys stále více rozšiřuje, fenomén zvaný esport se proměnil v miliardový gigant s celosvětovým dosahem. Podobně jako u jiných odvětví, která se odehrávají v digitálním světě, i jeho vzestup podpořila pandemie koronaviru. Vznikají nové týmy, přibývají profesionální hráči. Stejně jako kolem sportu v reálném světě, i kolem esportových utkání se točí spousta peněz. S nimi tu jsou investoři, sponzoři, fanoušci, diváci – a také sázkové kanceláře.
Bookmakeři využívají k vytváření kurzů a pravděpodobností pokročilé technologie. Zpracují obrovský objem dat a statistik o týmech, hráčích. Berou v úvahy faktory, jaké by běžného diváka ani nenapadly. Vypisovat sázky na esport je přesto mnohem složitější než počítat kurzy na klasické sporty. Struktura her je komplikovanější než u fotbalu či basketbalu. Každou chvíli se v nich mění hodně detailů. A proto je klíčové včas, rychle a dostatečně přesně vyhodnotit všechny proměnné. Jediný úkon, na první pohled třeba ne tolik viditelný, může mít velký dopad.
Zakladatel a šéf start‑upu Oddin.gg Vlastimil Venclík říká, že měnit se toho může opravdu hodně. „Například pozice hráčů, to, co mají hráči v zorném poli, počet jejich životů, počet nábojů ve zbraních, objem many k používání kouzel, množství peněz ve hře, pozice monster a podobně. Všechny tyto údaje se týkají každého hráče zvlášť a typicky bývá hráčů v zápase deset. Vše se projeví na výsledku a je potřeba s tím pracovat i v rámci kurzů,“ říká expert.
Kurzy na míru i v průběhu hry
Venclík s Markem Suchárem před pěti lety založili analytickou platformu, která dokáže všechny tyto změny pohlídat. Pomáhá v ní strojové učení a moderní analytické nástroje. Každou vteřinu zápasu zkoumají přes sto proměnných. „Viděli jsme tehdy mezeru na trhu, protože největší firmy v oboru se vyloženě na esport nezaměřují. Původně jsme chtěli založit klasickou B2C sázkovou kancelář. Nakonec jsme se vydali cestou B2B společnosti určující kurzy, protože licence a marketing sázkové společnosti vyžaduje velké množství finančních zdrojů,“ říká Venclík.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Petříček
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



