Jak se videoherní byznys stále více rozšiřuje, fenomén zvaný esport se proměnil v miliardový gigant s celosvětovým dosahem. Podobně jako u jiných odvětví, která se odehrávají v digitálním světě, i jeho vzestup podpořila pandemie koronaviru. Vznikají nové týmy, přibývají profesionální hráči. Stejně jako kolem sportu v reálném světě, i kolem esportových utkání se točí spousta peněz. S nimi tu jsou investoři, sponzoři, fanoušci, diváci – a také sázkové kanceláře.

Bookmakeři využívají k vytváření kurzů a pravděpodobností pokročilé technologie. Zpracují obrovský objem dat a statistik o týmech, hráčích. Berou v úvahy faktory, jaké by běžného diváka ani nenapadly. Vypisovat sázky na esport je přesto mnohem složitější než počítat kurzy na klasické sporty. Struktura her je komplikovanější než u fotbalu či basketbalu. Každou chvíli se v nich mění hodně detailů. A proto je klíčové včas, rychle a dostatečně přesně vyhodnotit všechny proměnné. Jediný úkon, na první pohled třeba ne tolik viditelný, může mít velký dopad.

Zakladatel a šéf start‑upu Oddin.gg Vlastimil Venclík říká, že měnit se toho může opravdu hodně. „Například pozice hráčů, to, co mají hráči v zorném poli, počet jejich životů, počet nábojů ve zbraních, objem many k používání kouzel, množství peněz ve hře, pozice monster a podobně. Všechny tyto údaje se týkají každého hráče zvlášť a typicky bývá hráčů v zápase deset. Vše se projeví na výsledku a je potřeba s tím pracovat i v rámci kurzů,“ říká expert.

Kurzy na míru i v průběhu hry

Venclík s Markem Suchárem před pěti lety založili analytickou platformu, která dokáže všechny tyto změny pohlídat. Pomáhá v ní strojové učení a moderní analytické nástroje. Každou vteřinu zápasu zkoumají přes sto proměnných. „Viděli jsme tehdy mezeru na trhu, protože největší firmy v oboru se vyloženě na esport nezaměřují. Původně jsme chtěli založit klasickou B2C sázkovou kancelář. Nakonec jsme se vydali cestou B2B společnosti určující kurzy, protože licence a marketing sázkové společnosti vyžaduje velké množství finančních zdrojů,“ říká Venclík.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 60 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.