Při pohledu na trh s luxusním zbožím by člověk velmi snadno zapomněl, že celým světem otřásá geopolitická krize. Aktuálním dokladem jsou hospodářské výsledky skupiny Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), pod niž patří značky Louis Vuitton a Christian Dior, nebo automobilky Mercedes. Prodeje celé skupiny stouply od června do září o 19 procent na sumu 19,8 miliardy eur. Část LVMH prodávající módu a kožené výrobky zaznamenala v tom samém období růst tržeb dokonce o 22 procent. Oba údaje byly vyšší, než analytici předpokládali.

Podobně i prodeje vozů Mercedes‑Benz stouply v minu­lém čtvrtletí o více než pětinu. To vše přitom v období, kdy jinak prodeje automobilů obecně klesají. Například v Česku za první tři čtvrtletí roku prodeje klesly o 11 procent.

Movité zákazníky inflace netrápí

Logicky se tak ukazuje, že movité zákazníky luxusních značek zatím rostoucí životní náklady netrápí tolik jako zbytek populace. Jak ostatně výstižně prohlásil finanční ředitel LVMH Jean‑Jacques Guiony: „Na rozdíl od maloobchodního trhu má LVMH schopnost přenést zvýšení nákladů na své bohaté zákazníky. Trh s luxusem prostě není ukazatelem celkové ekonomiky.“

Prodeje skupiny rostly především v USA, Evropě a Japonsku, jak díky poptávce místních zákazníků, tak i díky oživení mezinárodního cestovní ruchu. V Číně sice kvůli covidovým restrikcím v prvních devíti měsících roku prodeje zaostávají za očekáváním, ve třetím čtvrtletí se ale i tam začíná byznys s luxusním zbožím pomalu rozjíždět.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.