Strávit celý život v jedné práci už neláká. Trendem je opak: Job‑hopping
Brazilec Walter Orthmann si letos vysloužil zápis do Guinnessovy knihy rekordů jako nejvěrnější zaměstnanec světa. V jedné firmě působí nepřetržitě již 84 let. autor: Profimedia
Ve Spojených státech mění zaměstnanci do 24 let práci v průměru jednou za 1,3 roku a doba, po niž v jedné práci vydrží, se v poslední dekádě stále zkracuje.
Stoletý Walter Orthmann z jihobrazilského města Brusque se letos zapsal do Guinnessovy knihy rekordů výkonem, který se bude jen těžko překonávat. Ve společnosti RenauxView, vyrábějící látky, pracuje nepřetržitě již 84 let. Dožít se stovky a stále pracovat je unikátní počin sám o sobě a je možné ho vnímat jako věc z minulosti. Éra, kdy lidé běžně strávili v jednom zaměstnání celý život, je ovšem pryč už dávno. Trendem současnosti je něco zcela opačného, než co prožil obchodní manažer Orthmann, mezi zaměstnanci se prosazuje pravidelná změna práce.
Proč se tak ale vlastně děje a co všechno můžeme častým střídáním zaměstnavatele získat a co ztratit?
Měnit často zaměstnání již není stigma
Lidé často měnící práci bývali v minulosti nezřídka stigmatizováni. V 70. letech psychologové dokonce toto pracovní chování pojmenovali jako hobo syndrome, v překladu tedy syndrom tuláka či pobudy. Už z názvu samotného vyplývá, že jak zaměstnavatelé, tak mnozí ostatní zaměstnanci nevnímali takové lidi pozitivně. V Česku se často hovořilo o takzvaných fluktuantech, rovněž v negativním smyslu.
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.