Až dosud Peugeot nepostavil nic tak silného. Placatý liftback 508 s benzinovou šestnáctistovkou a dvěma elektromotory má k dispozici neuvěřitelných 360 koní. Nestaví je na odiv, karoserie s neonově žlutozelenými doplňky jako by světu sdělovala: jsem sice vlk, ale ovečky v noci nelovím. Tomu odpovídá i dvoulitrová spotřeba benzinu, kterou automobilka oficiálně uvádí. Plug‑in hybridní auta to zkrátka takhle mají, v laboratorních podmínkách jde dosáhnout ledasčeho.
Kromě relativně skromné 43litrové nádrže na benzin má PSE ještě trakční akumulátor, kam lze ze zásuvky napěchovat 11,5 kWh elektřiny. Kdo chce, může bez použití spalováku ujet zhruba 40 kilometrů, ostatně elektrický režim se sám aktivuje pokaždé, když auto „nastartuje“. A není to jízda vůbec nudná, elektromotor nad přední nápravou dává 110 koní, ten usazený vzadu dokonce 113. Show se však rozjíždí teprve po aktivaci režimu sport. V tu chvíli se probudí i čtyřválcová šestnáctistovka s turbodmychadlem a k dispozici je rázem všechen potenciál, který ve sportovní pětsetosmičce dřímá: reakce řízení, tlumičů, odezva plynového pedálu a koneckonců i zvuk výfuku získají nový šmrnc, vůz však ani na okamžik nepřekročí tenkou hranici mezi silou a brutalitou. Jistě, Peugeot 508 PSE je velmi rychlý a díky elektrickému pohonu všech kol v zatáčkách dlouho neutrální. Ale je to rychlost uhlazených vozů typu gran turismo.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později