Takových aut, jakým je i toto svítivě zelené a nabroušené Audi, je čím dál méně. V době, kdy se valná většina novinek, které v Evropě přicházejí na trh, chlubí minimálně hybridním, plug‑in hybridním nebo rovnou čistě elektrickým pohonem, je stroj s pětiválcovým motorem a úctyhodnými čísly v technických údajích čím dál větší raritou.
RS 3 je sporťák ze staré školy. Přitom je od základu nový. Oproti minulé generaci dostal novou platformu a také inovovaný pětiválcový dvouapůllitr, který má sice stejný objem, ale je lehčí, a přitom výkonnější, slovy čísel nabídne 400 koní a rovných 500 Nm, mezigeneračně o 35 Nm víc. Takže stačí jen 3,8 sekundy na to, aby proletěl stokilometrovou metou. Z tak impozantních hodnot ho pak jako mávnutím proutku zpomalí karbon‑keramické brzdy, které jsou obvykle k dispozici jen pro supersportovní auta, ne pro kompaktní stroj, jenž využívá základ podvozku shodný třeba i se Škodou Octavia.
RS 3 se nabízí ve dvou karosářských variantách. Jako pětidveřový hatchback značený tradičně v jazyce Audi Sportback, nebo sedan, který působí proporčně velmi elegantně. Je dražší oproti Sportbacku o rovných 57 tisíc korun a nabídne o 39 litrů víc místa v kufru, který tak celkem pojme 321 litrů nákladu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Eva Srpová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



