Takových aut, jakým je i toto svítivě zelené a nabroušené Audi, je čím dál méně. V době, kdy se valná většina novinek, které v Evropě přicházejí na trh, chlubí minimálně hybridním, plug‑in hybridním nebo rovnou čistě elektrickým pohonem, je stroj s pětiválcovým motorem a úctyhodnými čísly v technických údajích čím dál větší raritou.
RS 3 je sporťák ze staré školy. Přitom je od základu nový. Oproti minulé generaci dostal novou platformu a také inovovaný pětiválcový dvouapůllitr, který má sice stejný objem, ale je lehčí, a přitom výkonnější, slovy čísel nabídne 400 koní a rovných 500 Nm, mezigeneračně o 35 Nm víc. Takže stačí jen 3,8 sekundy na to, aby proletěl stokilometrovou metou. Z tak impozantních hodnot ho pak jako mávnutím proutku zpomalí karbon‑keramické brzdy, které jsou obvykle k dispozici jen pro supersportovní auta, ne pro kompaktní stroj, jenž využívá základ podvozku shodný třeba i se Škodou Octavia.
RS 3 se nabízí ve dvou karosářských variantách. Jako pětidveřový hatchback značený tradičně v jazyce Audi Sportback, nebo sedan, který působí proporčně velmi elegantně. Je dražší oproti Sportbacku o rovných 57 tisíc korun a nabídne o 39 litrů víc místa v kufru, který tak celkem pojme 321 litrů nákladu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později