Když má teambuilding cíl, může skutečně zvýšit soudržnost týmu a skupinovou dynamiku. Jinak je to jen setkání s kolegy. „Záměr je důležitější než forma,“ říká Petr Pouchlý, zakladatel firmy Court of Moravia, která pomáhá firmám s transformací a využívá k tomu herních principů.
V Česku se podle něj děje víc akcí typu teamspirit, tedy bez edukativních prvků a cílů, jejichž cílem je jen lidi odměnit a neformálně spolu pobýt. Pro ně platí, že čím méně je toho připraveného, tím lépe. „Lidé se umí zabavit sami, tím spíš teď po covidu, když jsou po kontaktu přímo hladoví,“ vysvětluje Pouchlý. Po dvou letech, kdy se vlivem protipandemických omezení společné akce takřka nekonaly, se vracejí.
Záleží na vedení společností, zda obnoví praxi, kdy podřízení posilnění alkoholem říkají manažerům své pravdy a kdy třeba vznikají nové páry. Mají i možnost jít na věc řízeně. Teambuildingy, které vycházejí ze zážitkové pedagogiky, jsou komplexní a nebývají jednodenní. Dříve trvaly i týden, ale takových je dnes už málo, ačkoliv podle Pouchlého by stále měly pro mnoho kolektivů velký přínos. „Po třech dnech nastane fyzický vrchol, po pěti psychický a poslední dva dny jsou časem pro zacelení případně otevřených ran. Pro nějaké mezní aktivity nejsou jednodenní akce vhodné.“ Za mezní akci přitom nepovažuje, když podnik vystaví lidi strachu třeba nutností sjíždět na raftu řeku s mnoha jezy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později