Nepřipadají vám tvary testovaného Suzuki jaksi povědomé? Aby ne, jde totiž o Toyotu Corolla.
Vysvětlení této zvláštnosti leží daleko od nás. Suzuki ve spojení se značkou Maruti drží skoro polovinu obřího trhu v Indii. Druhé Hyundai má jen 16 procent. Všechny automobilky se sem snaží dostat, ale žádné se to nedaří. Přes vysokou celní bariéru má smysl zvenku dovážet jen drahé unikáty jako Ferrari nebo Range Rover. Nutnou podmínkou je vybudování vlastní továrny na tamní půdě a dohoda s místními dodavateli. Těch ovšem není nazbyt, stejně jako kvalifikovaných pracovních sil. V roce 2017 to po dvaceti letech vzdaly General Motors, letos ohlásil odchod Ford.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Frei
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



