1. Výrobci panenek Barbie pandemie prospívá

Americký výrobce hraček Mattel v posledních letech svým akcionářům moc radosti nedělal. Od konce roku 2013 jeho hodnota na burze setrvale klesala až do konce března loňského roku, akcie se za tu dobu propadly zhruba o 81 procent.
Mohl za to především setrvalý pokles zájmu o ikonické panenky Barbie. Pak ale přišla pandemie a poptávka po „barbínách“ pro děti zavřené doma se najednou prudce zvedla. A s ní i cena akcií Mattelu – za posledních 19 měsíců stoupla o 124 procent.
Ve druhém čtvrtletí rostly tržby Mattelu meziročně dokonce o 40 procent na 1,03 miliardy dolarů (22,4 miliardy korun), a překonaly tak odhady analytiků. Společnost již tehdy uvedla, že poptávka nepoleví ani v následujících měsících, a zvedla celoroční výhled tržeb. Mattel nově očekává, že celoroční tržby vzrostou o 12 až 14 procent. Dříve odhadoval růst tržeb o šest až osm procent.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Kain
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



