1. Výrobci panenek Barbie pandemie prospívá
Americký výrobce hraček Mattel v posledních letech svým akcionářům moc radosti nedělal. Od konce roku 2013 jeho hodnota na burze setrvale klesala až do konce března loňského roku, akcie se za tu dobu propadly zhruba o 81 procent.
Mohl za to především setrvalý pokles zájmu o ikonické panenky Barbie. Pak ale přišla pandemie a poptávka po „barbínách“ pro děti zavřené doma se najednou prudce zvedla. A s ní i cena akcií Mattelu – za posledních 19 měsíců stoupla o 124 procent.
Ve druhém čtvrtletí rostly tržby Mattelu meziročně dokonce o 40 procent na 1,03 miliardy dolarů (22,4 miliardy korun), a překonaly tak odhady analytiků. Společnost již tehdy uvedla, že poptávka nepoleví ani v následujících měsících, a zvedla celoroční výhled tržeb. Mattel nově očekává, že celoroční tržby vzrostou o 12 až 14 procent. Dříve odhadoval růst tržeb o šest až osm procent.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později