Češi často zajdou na točené. Léty prověřená otřepaná fráze platí v tuzemsku i u zmrzlin. Studené osvěžení stáčené do kornoutů či kelímků jasně dominuje domácímu pultovnímu prodeji. Kopečková verze zmrzlin ať už v cukrárnách, ve výdejních okénkách či servírovaná z pojízdných stánků zdaleka tolik netáhne. Češi si při výběru nebalených zmrzlin nechají natočit až osmdesát procent všech podávaných mražených pochoutek.
„U točené zmrzliny jsme jednoznačný unikát, vymykáme se tím v rámci celé Evropy. Nikde jinde se jí v poměru ke kopečkové nevytočí tolik jako u nás,“ říká Martin Razima, obchodní a marketingový ředitel opočenské mlékárny Bohemilk, která je největším českým producentem směsí pro výrobu zmrzlin.
„Točená zmrzlina je prostě český fenomén,“ souhlasí i Jan Hochsteiger, zakladatel pražského zmrzlinářství Crème de la Crème.
Češi ve spotřebě zaostávají
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Býma
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



