Češi často zajdou na točené. Léty prověřená otřepaná fráze platí v tuzemsku i u zmrzlin. Studené osvěžení stáčené do kornoutů či kelímků jasně dominuje domácímu pultovnímu prodeji. Kopečková verze zmrzlin ať už v cukrárnách, ve výdejních okénkách či servírovaná z pojízdných stánků zdaleka tolik netáhne. Češi si při výběru nebalených zmrzlin nechají natočit až osmdesát procent všech podávaných mražených pochoutek.
„U točené zmrzliny jsme jednoznačný unikát, vymykáme se tím v rámci celé Evropy. Nikde jinde se jí v poměru ke kopečkové nevytočí tolik jako u nás,“ říká Martin Razima, obchodní a marketingový ředitel opočenské mlékárny Bohemilk, která je největším českým producentem směsí pro výrobu zmrzlin.
„Točená zmrzlina je prostě český fenomén,“ souhlasí i Jan Hochsteiger, zakladatel pražského zmrzlinářství Crème de la Crème.
Češi ve spotřebě zaostávají
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později