Jan Macák alias MenT patří mezi českou a slovenskou youtuberskou špičku. Během více než desetiletého působení vybudoval největší herní kanál téměř s 1,5 milionu odběratelů. Stejně jako řada internetových hvězd ale nezůstal u ztřeštěných videí a jeho tvorba vyzrála. „Na YouTube jsem už dlouho a publikum se mnou stárne. Mám vizi, že chci dělat úplně odlišný obsah a dospěle,“ vysvětluje Macák pro týdeník Ekonom, proč nezůstal jen u počítačových her, ale zaměřuje se nyní i na lifestylový a automobilový obsah.
Jak začala vaše kariéra youtubera?
To byl rok 2009, bylo mi 12 let a k YouTube jsem se dostal náhodou. Jako každý kluk v mém věku jsem hrál hry a kamarád mi ukázal, jak si nahrává scénky z toho, jak hrajeme. Líbilo se mi to, protože jsem vždycky rád něco tvořil. Chtěl jsem dělat videa, ale neměl jsem na to kameru ani foťák. Tak jsem řekl, pojďme zkusit scénky ve hře. Natočil jsem to, našel jsem si návod, jak to sestříhat, a pak jsme to nahráli na internet. V 15 letech jsem si zažádal o partnerství s YouTube. To byl další zlom v tom, abych mohl vydělávat peníze.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111