České firmy mají už to nejhorší za sebou, některé z nich si ale v pandemii zadělaly na problém do budoucna. Podle Petra Fialy, ředitele divize Trade Finance a Factoring v Raiffeisenbank, mnohé podniky omezily nebo zastavily investice do inovací, což v příštích letech může omezit jejich konkurenceschopnost.

Jak dopadla pandemie na firmy v Česku?

Myslím, že těžké to má ten, kdo se nechtěl přizpůsobit a domníval se, že pandemie odezní za měsíc či dva, a vyčkával. To nejdůležitější slovo, které si jak firmy, tak banky během posledního roku musely neustále opakovat, je opatrnost. Podniky začaly být opatrné kvůli nejistotě, jež panovala a stále v určité míře panuje. Dnes se říká, že 35 až 40 procent dodavatelských řetězců je nějakou měrou narušeno. Ať již tím, že někteří jejich členové nemohou platit za zboží, které odebrali, nebo naopak nemají vstupy na to, aby mohli vyrábět a dodávat. A to je samozřejmě strašně nebezpečné, protože to může postihnout i ty firmy, které jsou v řetězci od těch problémových společností relativně hodně vzdálené.

Jak se tahle nejistota projevila na chování firem?

Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.