Při pauzách na kafe se toho vždy spoustu vymyslelo. Často se odehrály před firmou, vládla při nich uvolněná atmosféra a mnohdy obvyklé partičky proředil někdo další. Takovéto momenty dmýchající kreativní myšlení ale kvůli pandemii covidu a využívání home officu ze života zaměstnanců úplně vymizely. Pro některé to byla jen socializace, pro někoho ovšem trénink před pracovním výkonem. Lidem, kteří se živí kreativitou, generováním nápadů a vymýšlením nových věcí, nemožnost fyzického potkávání zásadně narušila pracovní rutinu. Kreativní proces v byznysu totiž nebývá, na rozdíl třeba od umění, většinou individuální, ale spíš týmová práce. Jak se ji podařilo přesunout do on-line prostředí?
Tvoření na každodenní bázi se věnují například v reklamních agenturách, kde na to mají speciální oddělení stěžejní pro celou firmu. Právě lidé z takzvaných kreativních oddělení silně pocítili, jak moc ke svojí práci potřebují fyzickou blízkost. Potvrzuje to třeba Nikola Foktová, kreativní ředitelka reklamní agentury Leo Burnett, která vede tým deseti lidí pracujících už víc než rok téměř výhradně z domova. "Každý kreativec má zpravidla svou vlastní ideální konstelaci, v níž dostává nápady. V naší branži se říká, že nejplodnější místa jsou sprcha a záchod. Těch si sice můžeme nadále užívat dosyta, ale dostat nápad je jen malá součást naší práce. Než se nápad dotáhne až k realizaci, je za tím hodně týmové práce," říká Foktová.
Víte, že…
Předplatitelé mají i řadu dalších výhod
- nezobrazují se jim reklamy
- mohou odemknout obsah kamarádům
- mohou prohlížet online archiv