Nákup auta patří hned po pořízení bydlení k jedné z největších investic běžné rodiny. Prodej po internetu, kdy si zákazník nemůže vůz osobně vyzkoušet, byl v Česku dosud naprostou raritou. Pandemie a uzavření kamenných obchodů to ale mění.
Platí to především u ojetin, kde v druhé polovině minulého roku část podniků na plnohodnotný internetový prodej přešla. Zákazníci v takovém případě mohou zakoupené auto, stejně jako v běžných e-shopech, do 14 dnů vrátit bez udání důvodů.
V Česku jde zatím o první tisíce takto prodaných aut, přičemž celkově se loni v tuzemsku dostalo k zákazníkům asi půl milionu nových a ojetých osobních vozů. Některé země západní Evropy jsou ještě o kus dál a start-upy tam na rozjezd nového byznysu získávají investice v řádech stovek milionů eur.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Radek Novotný
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



