Nákup auta patří hned po pořízení bydlení k jedné z největších investic běžné rodiny. Prodej po internetu, kdy si zákazník nemůže vůz osobně vyzkoušet, byl v Česku dosud naprostou raritou. Pandemie a uzavření kamenných obchodů to ale mění.
Platí to především u ojetin, kde v druhé polovině minulého roku část podniků na plnohodnotný internetový prodej přešla. Zákazníci v takovém případě mohou zakoupené auto, stejně jako v běžných e-shopech, do 14 dnů vrátit bez udání důvodů.
V Česku jde zatím o první tisíce takto prodaných aut, přičemž celkově se loni v tuzemsku dostalo k zákazníkům asi půl milionu nových a ojetých osobních vozů. Některé země západní Evropy jsou ještě o kus dál a start-upy tam na rozjezd nového byznysu získávají investice v řádech stovek milionů eur.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později