Stejně jako mnoho dalších lidí pracuje už téměř rok pětatřicetiletá manažerka Hana z domova, přičemž u toho zároveň řeší domácí výuku dvou dětí. V už tak těžké situaci, která dopadá na rozpoložení celé rodiny, ještě k tomu zjistila, že je jí manžel nevěrný. Její kolegyně se zase potýká se sexuálním obtěžováním ze strany kolegy, který si během on-line porad dělá snímky obrazovky a pak jí je posílá s výsměšnými komentáři. Obě manažerky byly jedny z prvních, které využily krizové psychologické linky a následné terapeutické podpory, kterou začal koncem minulého roku poskytovat jejich zaměstnavatel.
Psychická nepohoda kvůli pandemii razantně stoupá a firmy na to reagují − objednávají pro své zaměstnance služby psychologů. Vloni se o tomto benefitu většinou jen mluvilo, firmám na něj chyběly peníze. Letos se už řeší jen to, jak lidi přimět, aby pomoc přijali. Pořád totiž mnohde vládne přesvědčení, že psycholog je "cvokař" a chodit k němu je pro ostudu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později