Společensky zodpovědné investování je už v západní Evropě zažité. Nyní se začíná prosazovat i v Česku, což přitahuje na trhy mladší ročníky.

Během koronavirové krize se naplno ukázalo, že řada Čechů s financemi přežívá od výplaty k výplatě. "Nemají rozpočet a nic neinvestují. To je kalamita," myslí si Jana Brodani, výkonná ředitelka Asociace pro kapitálový trh ČR. V západní Evropě je podle ní situace naprosto odlišná. Investování je tam zakořeněné v rodinách, děti vidí u svých rodičů, že se o finance starají a zhodnocují je, v dospělosti je pak napodobují.

Za posledních patnáct let se ale i v Česku finanční vzdělání a gramotnost značně zlepšily. Přes milion domácností už pravidelně investuje a loni na začátku pandemie řada Čechů vydělala na nákupu akcií po poklesu jejich cen. Věk, kdy lidé začínají cíleně zhodnocovat své úspory, se postupně snižuje. Mladé na finanční trhy láká i to, že se investování stále více orientuje na ekologické a sociální aspekty firem a jejich projektů. Podle Brodani se tento trend v Česku rozbíhá pomalu, letošní rok ale bude přelomový.

Umí Češi dobře zhodnocovat své finance?

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-66874440-v-cesku-chybi-financni-vychova-v-rodinach-zapad-dozene-az-pristi-generace