V 70. letech se nosily zvonové kalhoty, v 80. mrkváče a kožené bundy, 90. léta patřila kostkovaným košilím a tak dále − každá epocha má něco. Stejně tak se v byznysu vyvíjí dress code neboli pravidla pro způsob oblékání. Jak se nich podepsala koronakrize, kdy se velká část byznysového světa přesunula na home office a schůzky, porady i obchodní jednání probíhají on-line?

Ženy mají árii, muži odrhovačku

O tom, jak oděv ovlivňuje člověka, přednáší publicista, lektor etikety, firemní kultury a osobního stylu Daniel Šmíd téměř deset let. Pořádá kurzy pro veřejnost, firmy i individuální workshopy. Co se týče českého byznysového světa, jednoznačně podle něj upadá formalita. "Všichni se umíme formálně obléknout například na svatbu nebo do opery," říká s tím, že povědomí o vyjádření jisté úcty a respektu pomocí oděvu má každý člověk v sobě. "Do byznysu ale poslední dobou proniká takzvaný athleisure − atletický způsob oblékání a uvolnění dress codu, kdy i vedení společností přichází do kanceláře v teplákách."

Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.