V 70. letech se nosily zvonové kalhoty, v 80. mrkváče a kožené bundy, 90. léta patřila kostkovaným košilím a tak dále − každá epocha má něco. Stejně tak se v byznysu vyvíjí dress code neboli pravidla pro způsob oblékání. Jak se nich podepsala koronakrize, kdy se velká část byznysového světa přesunula na home office a schůzky, porady i obchodní jednání probíhají on-line?
Ženy mají árii, muži odrhovačku
O tom, jak oděv ovlivňuje člověka, přednáší publicista, lektor etikety, firemní kultury a osobního stylu Daniel Šmíd téměř deset let. Pořádá kurzy pro veřejnost, firmy i individuální workshopy. Co se týče českého byznysového světa, jednoznačně podle něj upadá formalita. "Všichni se umíme formálně obléknout například na svatbu nebo do opery," říká s tím, že povědomí o vyjádření jisté úcty a respektu pomocí oděvu má každý člověk v sobě. "Do byznysu ale poslední dobou proniká takzvaný athleisure − atletický způsob oblékání a uvolnění dress codu, kdy i vedení společností přichází do kanceláře v teplákách."
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Barbora Pěničková
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



