Shání-li firma IT specialistu, musí oslovit až 300 kandidátů, než najde toho ideálního. Proces trvá i půl roku. Vytipovat je, dohledat jejich kontaktní údaje, oslovit je, vytřídit je… Už jen v první fáze mapování trhu obnáší obrovské množství práce, jak té detektivní, tak i práce s daty. K náboru zaměstnanců je k dispozici řada digitálních nástrojů, personalisté je ovšem ještě neumějí dobře využívat. Spíš se jich bojí, říká v rozhovoru pro Ekonom Josef Kadlec, spoluzakladatel náborové agentury GoodCall. "IT pracovníci dostávají na LinkedInu průměrně pět pracovních nabídek denně, je proto třeba vyniknout už při prvním oslovení. I v tom dokážou technologie pomoci," říká Kadlec, jehož GoodCall oslovuje kandidáty na nejžádanější pozice prostřednictvím personalizovaných videí. "Ty budeme schopni už za pár let vytvářet automaticky na pár kliků i pro pět set kandidátů najednou."
Je to detektivní práce, hledat lidi?
Trochu ano. Minulý týden jsem se potkal s jedním Holanďanem, který pracuje jako detektiv a zároveň učí personalisty třeba to, jak najít telefonní číslo na Googlu, a různé další pokročilé techniky hledání. Naše nadstavba je v tom, že umíme hledat v hromadném měřítku. Potřebujeme například rychle najít e-maily anebo telefonní čísla dvou set lidí. Na to jsou dnes digitální nástroje. Často je naše práce o logickém myšlení a umění hledat − ve všech zdrojích od Googlu až po statistiky.
Automatické ukládání údajů z životopisů do databáze technologie teprve učíme. Nábor se zrychlí, když to lidé nebudou muset opisovat ručně.
Jak moc proniká automatizace do náboru?
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Hana Vacková
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



