Shání-li firma IT specialistu, musí oslovit až 300 kandidátů, než najde toho ideálního. Proces trvá i půl roku. Vytipovat je, dohledat jejich kontaktní údaje, oslovit je, vytřídit je… Už jen v první fáze mapování trhu obnáší obrovské množství práce, jak té detektivní, tak i práce s daty. K náboru zaměstnanců je k dispozici řada digitálních nástrojů, personalisté je ovšem ještě neumějí dobře využívat. Spíš se jich bojí, říká v rozho­voru pro Ekonom Josef Kadlec, spoluzakladatel náborové agentury GoodCall. "IT pracovníci dostávají na LinkedInu průměrně pět pracovních nabídek denně, je proto třeba vyniknout už při prvním oslovení. I v tom dokážou technologie pomoci," říká Kadlec, jehož GoodCall oslo­vuje kandidáty na nejžádanější pozice prostřednictvím personalizovaných videí. "Ty budeme schopni už za pár let vytvářet automaticky na pár kliků i pro pět set kandidátů najednou."

Je to detektivní práce, hledat lidi?

Trochu ano. Minulý týden jsem se potkal s jedním Holanďanem, který pracuje jako detektiv a zároveň učí personalisty třeba to, jak najít telefonní číslo na Googlu, a různé další pokročilé techniky hledání. Naše nadstavba je v tom, že umíme hledat v hromadném měřítku. Potřebujeme například rychle najít e-maily anebo telefonní čísla dvou set lidí. Na to jsou dnes digitální nástroje. Často je naše práce o logickém myšlení a umění hledat − ve všech zdrojích od Googlu až po statistiky.

Automatické ukládání údajů z životopisů do databáze technologie teprve učíme. Nábor se zrychlí, když to lidé nebudou muset opisovat ručně.

Jak moc proniká automatizace do náboru?

Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.