Žáci, studenti, učitelé i rodiče si vyzkoušeli distanční výuku. Jaké změny čekají české školství?
České školství letos zažilo kvůli pandemii koronaviru turbulentní období − učitelé byli nuceni radikálně změnit způsoby práce, spolu s žáky přejít na distanční výuku a osvojit si zcela nové technické nástroje a komunikační kanály. Snadné to neměli ani rodiče, kteří se s dětmi ocitli doma a často museli u výuky asistovat.
Žáci a studenti se sice postupně začali vracet zpátky do lavic, doma však strávili nepřetržitě několik týdnů a kvůli epidemiologickým opatřením výuka v tomto roce končí téměř o týden dříve a nikdo nedokáže s jistotou říct, jak bude probíhat druhé pololetí.
Některé vynálezy přežijí koronavirus
Události tohoto roku se tak zcela jistě do budoucí podoby školství a vzdělávání promítnou − nasvědčuje tomu například systém takzvané hybridní výuky pro základní a střední školy, který ministerstvo školství odstartovalo 20. října. "Půjde o pokusné ověřování obsahu metod a organizace kombinovaného vzdělávání v základních a středních školách, jež zahrnuje různé možnosti kombinací prezenčního a distančního vzdělávání. Školy mohou vybírat podle vlastních podmínek nebo navrhnout vlastní organizaci," vysvětluje mluvčí ministerstva Aneta Landová.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Barbora Pěničková
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



