Žáci, studenti, učitelé i rodiče si vyzkoušeli distanční výuku. Jaké změny čekají české školství?
České školství letos zažilo kvůli pandemii koronaviru turbulentní období − učitelé byli nuceni radikálně změnit způsoby práce, spolu s žáky přejít na distanční výuku a osvojit si zcela nové technické nástroje a komunikační kanály. Snadné to neměli ani rodiče, kteří se s dětmi ocitli doma a často museli u výuky asistovat.
Žáci a studenti se sice postupně začali vracet zpátky do lavic, doma však strávili nepřetržitě několik týdnů a kvůli epidemiologickým opatřením výuka v tomto roce končí téměř o týden dříve a nikdo nedokáže s jistotou říct, jak bude probíhat druhé pololetí.
Některé vynálezy přežijí koronavirus
Události tohoto roku se tak zcela jistě do budoucí podoby školství a vzdělávání promítnou − nasvědčuje tomu například systém takzvané hybridní výuky pro základní a střední školy, který ministerstvo školství odstartovalo 20. října. "Půjde o pokusné ověřování obsahu metod a organizace kombinovaného vzdělávání v základních a středních školách, jež zahrnuje různé možnosti kombinací prezenčního a distančního vzdělávání. Školy mohou vybírat podle vlastních podmínek nebo navrhnout vlastní organizaci," vysvětluje mluvčí ministerstva Aneta Landová.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později