Říká se, že Češi jsou spíš skeptičtí remcalové, když už ale něco přijmou za své, nadchnou se pro to a pak se projeví jejich šikovnost. Zevšeobecňovat národní povahu je velice ošemetné, avšak o přístupu k umělé inteligenci to zrovna platí.
Firmy v Česku zatím v zavádění umělé inteligence, tedy počítačových programů, které se umí − zjednodušeně řečeno − učit podobně jako člověk, zaostávají. Uvádí to například loňská srovnávací studie společnosti Microsoft. Situace se ale postupně mění a příští dva roky přinesou do českého byznysu přelom.
Podle průzkumu týdeníku Ekonom se větší firmy od pojišťoven a bank přes výrobce až po e-shopy osmělily a investují do nasazení učících se počítačových algoritmů miliony korun. Nezastavila je v tom ani pandemie koronaviru. "Samozřejmě, lokální investice jsou zatím o poznání nižší než u našich západních sousedů. Ale když to srovnám se situací před rokem nebo dvěma, je vidět znatelný progres," potvrzuje Ivo Gavenda, který má v poradenské společnosti Accenture na starosti zavádění automatizace.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Radek Novotný
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



