Říká se, že Češi jsou spíš skeptičtí remcalové, když už ale něco přijmou za své, nadchnou se pro to a pak se projeví jejich šikovnost. Zevšeobecňovat národní povahu je velice ošemetné, avšak o přístupu k umělé inteligenci to zrovna platí.
Firmy v Česku zatím v zavádění umělé inteligence, tedy počítačových programů, které se umí − zjednodušeně řečeno − učit podobně jako člověk, zaostávají. Uvádí to například loňská srovnávací studie společnosti Microsoft. Situace se ale postupně mění a příští dva roky přinesou do českého byznysu přelom.
Podle průzkumu týdeníku Ekonom se větší firmy od pojišťoven a bank přes výrobce až po e-shopy osmělily a investují do nasazení učících se počítačových algoritmů miliony korun. Nezastavila je v tom ani pandemie koronaviru. "Samozřejmě, lokální investice jsou zatím o poznání nižší než u našich západních sousedů. Ale když to srovnám se situací před rokem nebo dvěma, je vidět znatelný progres," potvrzuje Ivo Gavenda, který má v poradenské společnosti Accenture na starosti zavádění automatizace.
Víte, že…
Předplatitelé mají i řadu dalších výhod
- nezobrazují se jim reklamy
- mohou odemknout obsah kamarádům
- mohou prohlížet online archiv