Říká se, že Češi jsou spíš skeptičtí remcalové, když už ale něco přijmou za své, nadchnou se pro to a pak se projeví jejich šikovnost. Zevšeobecňovat národní povahu je velice ošemetné, avšak o přístupu k umělé inteligenci to zrovna platí.

Firmy v Česku zatím v zavádění umělé inteligence, tedy počítačových programů, které se umí − zjednodušeně řečeno − učit podobně jako člověk, zaostávají. Uvádí to například loňská srovnávací studie společnosti Microsoft. Situace se ale postupně mění a příští dva roky přinesou do českého byznysu přelom.

Podle průzkumu týdeníku Ekonom se větší firmy od pojišťoven a bank přes výrobce až po e-shopy osmělily a inves­tují do nasazení učících se počítačových algoritmů miliony korun. Nezastavila je v tom ani pandemie koronaviru. "Samozřejmě, lokální investice jsou zatím o poznání nižší než u našich západních sousedů. Ale když to srovnám se situací před rokem nebo dvěma, je vidět znatelný progres," potvrzuje Ivo Gavenda, který má v poradenské společnosti Accenture na starosti zavádění automatizace.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.