Společenská odpovědnost firem prochází v aktuální ekonomické nejistotě velkou revizí. Úsporná opatření se přirozeně dotkla i rozpočtů oddělení, která mají ve firmách hlídat, aby byl jejich byznys ohleduplný k potřebám všech zúčastněných stran − zaměstnanců, zákazníků či k přírodním zdrojům. Společnosti proto musí hledat nové cesty, jak pokračovat v dosavadních projektech i za méně peněz. Navíc za ztížených podmínek, kdy není možné se potkávat jako dřív. Někdy přenastavují i celé strategie, protože se s pandemií vyrojila nová témata k řešení − nové problémy a nové ohrožené skupiny. K tomu se ještě více do popředí společenské odpovědnosti dostává téma udržitelnosti byznysu.
"Rozpočty na společenskou odpovědnost se sice snížily, řešit dopady svého byznysu na okolí teď ale firmy musí víc než dřív," říká Jana Skalková, manažerka HR programů Byznysu pro společnost, platformy, která se věnuje rozvoji společenské odpovědnosti nebo firemnímu dárcovství. V celospolečenské debatě se totiž s pandemií covidu o dost víc diskutuje o potřebě solidarity. To je podle Skalkové novým zásadním tématem a nastoupilo s takovou razancí, že zastínilo dosavadní témata diverzity, flexibility a inkluze. Firmy se mnohdy odklonily od svých původních aktivit a začaly s akutní pomocí ohroženým skupinám, které byly najednou trochu jiné než před pandemií. Zatímco před ní se řešilo například obecně zaměstnávání matek po mateřských dovolených, nyní je ekonomicky akutně ohrožená skupina rodičů samoživitelů. "V ohrožení je kvůli trvající pandemii i skupina lidí s jakýmkoli handicapem, jimž se omezila dostupnost péče," říká Skalková.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později