Servisy řeší stále častěji poruchy na autech výměnou celého dílu, místo aby vozy opravovaly. Jejich služby jsou proto dražší, zároveň tím rostou náklady pojišťovnám, které proplácejí opravy bouraných aut. To je podle ředitele České podnikatelské pojišťovny Jaroslava Besperáta jedním z hlavních důvodů, proč letos dál porostou ceny povinného ručení. To musí ze zákona uzavřít každý majitel auta. Pojišťovny ale stále detailněji rozlišují řidiče podle toho, jak vysoké riziko způsobení nehody u nich hrozí. Těm, kteří často riskují a bourají, stoupne podle Besperáta povinné ručení mnohem víc, než je předpokládaný průměr osm procent. Většinou jde o mladé lidi.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později