Odpověď na jednoduchou otázku, proč se chtějí ve firmě koncepčně věnovat diverzitě, bývá strohá. Chce to mateřská společnost nebo management. I proto jsou inkluze a diverzita často chápány jako něco cizího, co nám zasahuje do fungující firemní kultury. Podle studie institutu BCG má ale fungování různorodého týmu velmi pozitivní dopad na schopnost inovace, invence v takových týmech se může zvýšit téměř o pětinu. Problém nastává v tom, že tyto argumenty už často zaměstnanci neslyší.
Transparentnost a strategie
Smutným faktem je, že s rozhodnutím managementu se zaměstnanci většinou neztotožní. Jak to v praxi vypadá? Není nijak výjimečnou praxí, že někteří cokoli s textem diverzita v mailu hned mažou. Nechápou, proč najednou tomuto fenoménu věnovat tolik pozornosti. Mají přece homosexuála v týmu a vůbec jim to nevadí. Proč by měla firma podporovat ženy na rodičovské a usnadňovat jim návrat do práce? Jak ukazují zkušenosti z praxe, nedostatek komunikace způsobuje posun vnímání diverzity špatným směrem.
Chybí jasné vysvětlení, proč je to pro firmu jedna z klíčových aktivit, ale není také nastavená a vysvětlená dlouhodobá strategie s účelovými programy a aktivitami. Místo toho firma učiní pár nepříliš šťastných řešení, jak zaměstnance pro diverzitu získat. Například rozdáním hrníčků s hesly o tom, jak báječná je různorodost; vylepení plakátů s výroky podporujícími spolupráci různých lidí na pracovišti nebo zorganizováním osvětové akce na diverzitu. Podobné akce přináší firmě spíše okamžitou ztrátu, a to jak peněz, tak zájmu lidí o téma, a zároveň u mnohých pěstují alergii na diverzitu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



