Kde můžeme hledat příčinu "neinovativnosti" českých firem? Začít bychom ideálně měli od sebe, od srdce firmy. "Jiný kraj, jiný mrav." Neplatí to jen o lidech, totéž můžeme říci i o firmách. Nebo alespoň o firemní kultuře, která do jisté míry formuje jejich chod. V IdeaSense věříme, že nastavená firemní kultura předurčuje, jak je firma schopna se přizpůsobit moderní době. Kromě toho utváří charakter celého podniku a nastavuje atmosféru, ve které zaměstnanci pracují. Momentálně se chci zaměřit na trošku jiný způsob toho, jak dosáhnout co největší efektivity. A nejde ani o odměny nebo vyšší benefity. Představte si, že máte před sebou nový, velký projekt. Jeho realizace potřebuje velkou míru soustředění, oddanosti a kreativity. Zeptejte se sami sebe: Kdy mu opravdu odevzdáte své maximum? My jsme si tuto otázku položili a myslím, že jsme našli odpověď. Pokud bude zčásti váš. Tuto možnost samozřejmě nelze aplikovat ve všech případech, ale stát se částečným společníkem projektu je téměř nevyčerpatelným zdrojem motivace a inspirace.

Ze zaměstnance partner

Takový krok nelze brát na lehkou váhu a zcela zřejmě vyžaduje důkladné zvážení. Odměníte jím nejen daného zaměstnance, ale v podstatě celou společnost. Prokazujete důvěru ve svůj tým, jasně dáváte najevo, co je v rámci firmy možné, a zároveň motivujete ostatní. Vedení projektu navíc najdete perfektního a zodpovědného společníka a zaměstnancům, kteří často inovace vytvářejí, poskytnete větší svobodu a prostor tvořit, což je pro růst firmy důležité. Po určité době se také skutečně vytříbí, kdo je kdo a jakou roli by měl v budoucí vizi firmy sehrát. Můžeme se dozvědět i to, kdo je do jisté míry podobný původnímu majiteli − vizionář, který by mohl po čase firmu převzít jako celek. Tento model se osvědčil i co se týče investic. Investoři, kteří pochází zevnitř firmy, nemusí ztrácet čas v dlouhém procesu rozhodování. Dopředu vědí, o co se jedná, a většinou jsou s pozadím projektu dopodrobna obeznámeni. V důsledku toho probíhají veškerá následná rozhodnutí mnohem rychleji. Know­-how zůstává ve firmě, mění se jen její struktura.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 50 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.