Kde můžeme hledat příčinu "neinovativnosti" českých firem? Začít bychom ideálně měli od sebe, od srdce firmy. "Jiný kraj, jiný mrav." Neplatí to jen o lidech, totéž můžeme říci i o firmách. Nebo alespoň o firemní kultuře, která do jisté míry formuje jejich chod. V IdeaSense věříme, že nastavená firemní kultura předurčuje, jak je firma schopna se přizpůsobit moderní době. Kromě toho utváří charakter celého podniku a nastavuje atmosféru, ve které zaměstnanci pracují. Momentálně se chci zaměřit na trošku jiný způsob toho, jak dosáhnout co největší efektivity. A nejde ani o odměny nebo vyšší benefity. Představte si, že máte před sebou nový, velký projekt. Jeho realizace potřebuje velkou míru soustředění, oddanosti a kreativity. Zeptejte se sami sebe: Kdy mu opravdu odevzdáte své maximum? My jsme si tuto otázku položili a myslím, že jsme našli odpověď. Pokud bude zčásti váš. Tuto možnost samozřejmě nelze aplikovat ve všech případech, ale stát se částečným společníkem projektu je téměř nevyčerpatelným zdrojem motivace a inspirace.

Ze zaměstnance partner

Takový krok nelze brát na lehkou váhu a zcela zřejmě vyžaduje důkladné zvážení. Odměníte jím nejen daného zaměstnance, ale v podstatě celou společnost. Prokazujete důvěru ve svůj tým, jasně dáváte najevo, co je v rámci firmy možné, a zároveň motivujete ostatní. Vedení projektu navíc najdete perfektního a zodpovědného společníka a zaměstnancům, kteří často inovace vytvářejí, poskytnete větší svobodu a prostor tvořit, což je pro růst firmy důležité. Po určité době se také skutečně vytříbí, kdo je kdo a jakou roli by měl v budoucí vizi firmy sehrát. Můžeme se dozvědět i to, kdo je do jisté míry podobný původnímu majiteli − vizionář, který by mohl po čase firmu převzít jako celek. Tento model se osvědčil i co se týče investic. Investoři, kteří pochází zevnitř firmy, nemusí ztrácet čas v dlouhém procesu rozhodování. Dopředu vědí, o co se jedná, a většinou jsou s pozadím projektu dopodrobna obeznámeni. V důsledku toho probíhají veškerá následná rozhodnutí mnohem rychleji. Know­-how zůstává ve firmě, mění se jen její struktura.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 50 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-66539460-dejte-zamestnancum-podil-ve-firme