Kde můžeme hledat příčinu "neinovativnosti" českých firem? Začít bychom ideálně měli od sebe, od srdce firmy. "Jiný kraj, jiný mrav." Neplatí to jen o lidech, totéž můžeme říci i o firmách. Nebo alespoň o firemní kultuře, která do jisté míry formuje jejich chod. V IdeaSense věříme, že nastavená firemní kultura předurčuje, jak je firma schopna se přizpůsobit moderní době. Kromě toho utváří charakter celého podniku a nastavuje atmosféru, ve které zaměstnanci pracují. Momentálně se chci zaměřit na trošku jiný způsob toho, jak dosáhnout co největší efektivity. A nejde ani o odměny nebo vyšší benefity. Představte si, že máte před sebou nový, velký projekt. Jeho realizace potřebuje velkou míru soustředění, oddanosti a kreativity. Zeptejte se sami sebe: Kdy mu opravdu odevzdáte své maximum? My jsme si tuto otázku položili a myslím, že jsme našli odpověď. Pokud bude zčásti váš. Tuto možnost samozřejmě nelze aplikovat ve všech případech, ale stát se částečným společníkem projektu je téměř nevyčerpatelným zdrojem motivace a inspirace.
Ze zaměstnance partner
Takový krok nelze brát na lehkou váhu a zcela zřejmě vyžaduje důkladné zvážení. Odměníte jím nejen daného zaměstnance, ale v podstatě celou společnost. Prokazujete důvěru ve svůj tým, jasně dáváte najevo, co je v rámci firmy možné, a zároveň motivujete ostatní. Vedení projektu navíc najdete perfektního a zodpovědného společníka a zaměstnancům, kteří často inovace vytvářejí, poskytnete větší svobodu a prostor tvořit, což je pro růst firmy důležité. Po určité době se také skutečně vytříbí, kdo je kdo a jakou roli by měl v budoucí vizi firmy sehrát. Můžeme se dozvědět i to, kdo je do jisté míry podobný původnímu majiteli − vizionář, který by mohl po čase firmu převzít jako celek. Tento model se osvědčil i co se týče investic. Investoři, kteří pochází zevnitř firmy, nemusí ztrácet čas v dlouhém procesu rozhodování. Dopředu vědí, o co se jedná, a většinou jsou s pozadím projektu dopodrobna obeznámeni. V důsledku toho probíhají veškerá následná rozhodnutí mnohem rychleji. Know-how zůstává ve firmě, mění se jen její struktura.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



